فرهنگ و هنر

سرنوشت تلخ بازیگر اوشین در ۵۵ سالگی :: افق میهن

یوشیکو تاناکا بازیگر نقش آتسوکو بازیگر ژاپنی است. او همچنین به عنوان یکی از اعضای گروه پاپ Candies مشهور بود.

به گزارش افق میهن، یوشیکو تاناکا بازیگر نقش آتسوکو (به ژاپنی: 田中好子؛ زاده ۸ آوریل ۱۹۵۶ – درگذشته ۲۱ آوریل ۲۰۱۱) بازیگر و خواننده ژاپنی بود. او بین سال های ۱۹۷۲ تا ۲۰۱۱ کار می کرد.

بیوگرافی یوشیکو تاناکا بازیگر نقش آتسوکو

یوشیکو تاناکا بازیگر نقش آتسوکو بازیگر ژاپنی است. او همچنین به عنوان یکی از اعضای گروه پاپ Candies مشهور بود. زمانی که تاناکا عضو Candies بود، با نام مستعار “سو” (スーちゃん، سو چان) شناخته می شد. این گروه در سال ۱۹۷۸ در اوج محبوبیت خود منحل شد. تاناکا همچنین خواهر شوهر بازیگر معروف ماساکو ناتسومه بود.

تاناکا در آداچی توکیو به دنیا آمد. او برنده جایزه بهترین بازیگر زن در چهاردهمین دوره جوایز فیلم هوچی برای فیلم باران سیاه در گودزیلا شد.

در سال ۱۹۹۱، او با تاجر Kazuo Odate ازدواج کرد. او در سال ۱۹۹۲ به سرطان سینه مبتلا شد و توانست برای مدتی این بیماری را درمان کند. اما دوباره در اکتبر ۲۰۱۰، سرطان او بازگشت. تاناکا در ۲۱ آوریل ۲۰۱۱ در سن ۵۵ سالگی درگذشت.

فیلمبرداری

گودزیلا در برابر بیولانته (۱۹۸۹) – آسوکا اوکوچی

باران سیاه (۱۹۸۹) – یاسوکو

تلویزیون

توتسوجکی! هیومن!! (۲۰۱۶، NTV، سریال توکوساتسو) – هوشیاما رومیکو

اوشین (۲۰۱۳، NHK) – هاتسوکو سن ۵۵-۶۰

توکوگاوا ایه یاسو (۲۰۱۶، NHK) – آیامه

بیاککوتای (۲۰۱۶، NTV) – یاماموتو یاکو

درباره داستان سریال اوشن

این سریال ۲۹۷ قسمتی بر اساس داستان واقعی مردی به نام کازئو وادا ساخته شده است. او مالک فروشگاه های زنجیره ای Yaohan بود که از صفر شروع به کار کرد و سپس درآمد کسب کرد. اوشین در واقع با هدف ایجاد انگیزه در توسعه اقتصادی ساخته شد و البته اولین سریال ژاپنی بود که بعد از انقلاب روی آنتن سیمای جمهوری اسلامی ایران رفت.

سریال اوشین محبوبیت زیادی در بین مردم دارد و بارها از شبکه های مختلف تلویزیونی دنیا پخش شده است. حتی برخی «اوشین» را معروف ترین شخصیت زن ژاپنی در جهان می دانند.

اوشین مظهر خانواده بود. او در کودکی رنج های زیادی کشید، با بی مهری های پدر مواجه شد که ناشی از فقر شدید بود و از کودکی مجبور شد برای رفع نیازهای اولیه خود که همان غذا است، دور از خانواده زندگی کند.

اما هیچ کدام از این مسائل باعث نشد که پدر و مادرش را فراموش کند یا آنها را ترک کند. او همیشه به پدر، مادر و سایر اعضای خانواده عشق می ورزید و در هر شرایطی از نظر پدرش اطاعت می کرد.

صبر اوشین حتی در سنین پایین هم ادامه داشت و به عنوان همسر و مادر فرزندانش تمام تلاش خود را برای تامین معاش خانواده به کار می برد. در واقع برای اوشین قلب گرم خانواده در اولویت بود و شاید همین نکته راز ماندگاری این سریال ژاپنی باشد.

«سال‌های دور از خانه» که به زندگی یک دختر فقیر در طول جنگ جهانی دوم می‌پردازد، نوشته سوگاکو هاشیدا و کارگردانی مشترک ۸ کارگردان از جمله هیرویوکی ایگوچی، هیهاچیرو کوبایاشی، مینورو تاکموتو، یوشیو موچیزوکی، فومیتاکا یوشیمورا و جیرو آباتا. . تهیه کننده این اثر یوکیکو اوکاموتو و کوئیچی ساکادا آهنگساز سریال اوشین بودند.

این سریال در ۶۰ کشور دنیا پخش شد و بیش از ۶۲ درصد مخاطب داشت. در سال های بعد انیمیشن هایی از این مجموعه برای کودکان ساخته شد و حتی اخیرا در سال ۲۰۱۲ نسخه سینمایی آن از فیلم اوشن ساخته شد.

البته توزیع آن در این کشورها بسیار موثر بوده است، البته خود ژاپنی ها نیز چندان به آن اعتقاد نداشتند. آنها معتقد بودند که نیازی نیست داستان فقر و نداری آنها در دنیا دست به دست هم داده و چهره ناخوشایندی از این کشور که یکی از کشورهای پیشرفته و صنعتی امروز جهان است به نمایش بگذارد.

اما اوشین از همه مرزها عبور کرد و آنقدر اهمیت یافت که پلی در ژاپن به نام او نامگذاری شد و ویتنامی ها خدمتکاران زن خود را “اوشین” نامیدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا