ورزشی

سرنوشت نامعلوم نکونام در استقلال؛ سه شرط برای ادامه همکاری

هنوز مشخص نیست که همکاری جواد نکونام و استقلال ادامه خواهد داشت یا خیر.

جواد نکونام فصل موفقی را با استقلال سپری کرد، او نسبت به چند قهرمان فصل قبل امتیاز بیشتری کسب کرد و البته از مدعیان گران قیمتی چون تراکتور و سپاهان هم پیشی گرفت. همین موضوع باعث شده تا اخبار زیادی مبنی بر ادامه همکاری این مربی با استقلال منتشر شود.

نکونام با استقلال قرارداد دارد اما هنوز به توافق رسمی برای ادامه همکاری با این باشگاه نرسیده است. نکونام با توجه به سبک بازی تدافعی اش در بین برخی هواداران و پیشکسوتان جایگاهی ندارد اما کنار گذاشتن مربی با ۶۷ امتیاز و البته نایب قهرمانی در نوع خود غیر منطقی و کمی دور از انصاف است.

مالکان جدید استقلال هم این را می دانند به خصوص احمد شهریاری که سال ها مدیرعامل صباباتری بود و این تیم را به عنوان جام حذفی رساند. شهریاری که سابقه همکاری با بازیکنان بزرگ در این تیم را دارد، با مدیریت چهره های بزرگ غریبه نیست. در دوران مدیریت شهریاری در صباباتری، ستاره های بزرگی در این تیم حضور نداشتند و همین موضوع باعث شد تا مالکان به فکر یک فصل به دور از جنجال و حاشیه و در نهایت قهرمانی استقلال در لیگ برتر باشند.

گفته می شود مالکان باشگاه استقلال که موافق دوری از حاشیه و جنجال هستند چند شرط مهم را برای ادامه همکاری با نکونام در نظر می گیرند. یکی از این شرایط انتخاب یک دستیار خارجی است که تمرینات را زیر نظر بگیرد و در حین بازی نکاتی را به نکونام بدهد و به نوعی برای او عصا باشد.

سرنوشت نامعلوم نکونام در استقلال;  سه شرط برای ادامه همکاری

بسیاری از هواداران استقلال بر این عقیده هستند که اگر نکونام کادر فنی قوی تری انتخاب می کرد، نتیجه بهتری می گرفت و استقلال فوتبال زیباتری به نمایش می گذاشت. شاید به همین دلیل در روزهای اخیر زمزمه هایی مبنی بر مذاکره با دستیار سابق پپ گواردیولا به گوش می رسد.

شرط دوم این است که نکونام وارد حاشیه نشود و از مصاحبه های جنجالی پرهیز کند. حتی خود استقلالی ها هم امیدوارند که اگر نکونام در جدال با خطیر کمی ماشه را می کشید شاید امتیازی را که در پایان فصل نیاز دارد از دست نمی داد. به نظر می رسد نکونام هم معتقد است که باید کمتر روی حاشیه ها تمرکز کند و بیشتر روی مسائل فنی تمرکز کند. احتمالا به همین دلیل است که چند روز پیش پستی در اینستاگرام منتشر کرد و قهرمانی پرسپولیس را تبریک گفت.

سرنوشت نامعلوم نکونام در استقلال;  سه شرط برای ادامه همکاری

سومین موضوع مهم سکوت پیرامون نکونام است. به نظر می رسد بخشی از حواشی فصل قبل به دلیل حرف هایی بود که از سوی مردم نکونام شنیده می شد و همین موضوع باعث سردرگمی سرمربی استقلال شده بود. همین موضوع باعث شده موضوع اطرافیان نکونام مورد توجه مسئولان باشگاه استقلال قرار بگیرد. حالا و در فصل جدید در صورت توافق برای همکاری نکونام باید این سه شرط را رعایت کند. شرایطی که در صورت اجرا می تواند استقلال را به موفقیت در لیگ بعدی برساند.

قرار است نکونام جمعه به ایران برگردد و احتمالا روز شنبه در جلسه ای با مالکان جدید باشگاه شرکت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا