ترندهای روز

سرنوشت پیچیده این سه زن در مجازی پُرسروصدا شد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

شیخه مهره، دختر محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی که سال گذشته با مراسم عروسی باشکوه خود مورد توجه رسانه ها قرار گرفت، روز چهارشنبه در پستی اعلام کرد که همسرش «طلق سه گانه» داشته است. در این پست که با عبارت “همسر عزیز” شروع شده، آمده است: “چون با دیگران دمت گرم، طلاق خود را به این وسیله اعلام می کنم، طلاقت می دهم، طلاقت می دهم و تو را طلاق می دهم، مراقب خودت باش. همسر سابق.”

سرنوشت پیچیده این سه زن در دنیای مجازی رایج شد

این اتفاق در حالی رخ داد که دو ماه پیش فرزند این زوج به دنیا آمد. معمولاً طلاق سه گانه برای مردان رایج است و این کار شیخه مهره سنت شکنی محسوب می شود. اما این تنها شگفتی در خانواده محمد بن راشد آل مکتوم نیست. لطیفه، دختر دیگرش، سرنوشت عجیب و دردناک تری دارد. وی در مارس ۲۰۱۸ اقدام به فرار از امارات کرد که در نهایت با کمک اینترپل همراه با عملیات مشترک امارات و هند در آب های هند دستگیر و به امارات متحده عربی بازگشت.

قبلا گفته می شد که او در کاخ زندانی بود و شرایط بسیار بدی را تجربه می کرد. برخی رسانه ها سعی کردند لطیفه را بیمار بدانند. سال گذشته مجله معتبر نیویورکر در مقاله ای با عنوان شاهزاده های بازمانده مقاله ای درباره تلاش چهار زن برای فرار از دست حاکم دبی منتشر کرد. هایدی بلیک در مقاله ای طولانی برای مجله نیویورکر با عنوان «پرنسس های بازمانده» که بیش از ۱۸۰۰۰ کلمه است، نوشت که شاهزاده لطیفه، دختر محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی، سال ها صرف برنامه ریزی برای فرار کرده است. از شهری که توسط پدرش اداره می شد. و لحظه فرار در فوریه ۲۰۱۸ فرا رسید.

او با دوست فنلاندی خود، تینا یوهانن، که یک مربی هنرهای رزمی بود، فرار کرد. به گزارش نیویورکر، لطیفه در نوجوانی به دلیل نافرمانی از پدرش مورد ضرب و شتم قرار گرفت و زمانی که به بزرگسالی رسید، ممنوع الخروج و تحت نظر قرار گرفت. بر اساس این گزارش، لطیفه بدون اینکه بداند خواهر دارد، دهه اول زندگی خود را به پایان رساند. او با چهار برادرش از مادر الجزایری خود بزرگ نشد، زیرا در کودکی او را با برادرش بردند و به خواهر حاکم که فرزندی نداشت هدیه دادند.

ماجرای حیا بنت حسین، همسر حاکم دبی، فقط امارات را درگیر نکرد. از آنجایی که هایا خواهر ناتنی ملک عبدالله دوم پادشاه اردن است، فرار او از دبی به لندن برای همه دردسر ایجاد کرد. او که یک سوارکار با تجربه بود، در سال ۲۰۱۸ از دبی فرار کرد، به آلمان رفت و در نهایت در انگلیس اقامت گزید. دادگاه عالی بریتانیا می گوید که قبل از ترک هایا از دبی، حاکم دبی این زن را طلاق داده و هایا تهدید شده است. هیا و حکیم دوبی دو فرزند دارند و سال ها قبل از این اتفاق در تصاویری به عنوان زوجی خوشبخت معرفی شده بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا