ورزشی

سرنوشت یاغی‌های استقلال؛ رضاییان انتقام نیکبخت را گرفت

باشگاه استقلال بالاخره روز گذشته (یکشنبه) از رامین رضاییان رونمایی کرد تا یکی از جنجالی ترین نقل و انتقالات فوتبال ایران در سال های اخیر انجام شود. رضاییان در حالی به استقلال رفت که در بین هواداران پرسپولیس محبوبیت زیادی داشت اما در نهایت تصمیم گرفت به آبی پوشان بپیوندد و تبدیل به بمب نقل و انتقالات تابستانی شد.

استقلال پس از صبای قم، راهان، پرسپولیس، اوستنده، بلژیک، الشحانیه، الدیل و السیلیه قطر و سپاهان نهمین تیم دوران رضاییان است و امیدوار است با پیراهن شماره ۱۰ آبی ها درخشنده ظاهر شود. .

استقلال در ۲ دهه اخیر چندین بار تصمیم به جذب بازیکنان پرسپولیس گرفته است که نتایج متفاوتی به همراه داشته و در موارد متعددی جنجالی شده است. اگرچه انتقال رضاییان مستقیماً بین پرسپولیس و استقلال نبود، اما به دلیل علاقه هواداران پرسپولیس به این ستاره، به اندازه نقل و انتقالات مستقیم مورد توجه قرار گرفته است.

مهدی هاشمی نسب

بدون شک بحث برانگیزترین نقل و انتقالات تاریخ استقلال و پرسپولیس خرید مهدی هاشمی نسب است. بازیکنی که در اوج محبوبیت تصمیم به جدایی از پرسپولیس و پیوستن به تیم رقیب گرفت و جنجال های این انتقال همچنان ادامه دارد.

هاشمی نسب پیش از پیوستن به استقلال ۴ گل در دربی به ثمر رسانده بود و محبوب ترین بازیکن پرسپولیس به حساب می آمد اما اختلافاتش با علی پروین باعث شد راهی استقلال شود و دروازه تیم سابقش را در دربی اول باز کند. شادی معروف هاشمی نسب و غش شدن او از یاد پرسپولیسی ها نرفته و درگیری های او و هواداران تیم سابقش همچنان پر از جنجال است.

هاشمی نسب در سال های اخیر بارها علیه پرسپولیس صحبت کرده و حتی فصل گذشته به عنوان سرمربی استقلال بارها تیم سابقش را به دلایل مختلف مورد تمسخر قرار داد. به نظر می رسد جنگ هاشمی و پرسپولیسی ها داستانی است که هرگز به آتش بس نمی رسد.

علی انصاریان

او دیگر مدافع محبوب پرسپولیس است که تصمیم گرفت به استقلال بپیوندد. در سال ۱۳۸۴ علی انصاریان با قرار گرفتن در لیست مازاد تصمیم به رفتن به استقلال گرفت و آبی ها قصد داشتند انتقام ماجرای علیرضا نیکبخت واحدی را بگیرند.

اما انصاریان سرنوشتی متفاوت با هاشمی نسب داشت و حتی در اولین دربی خود با استقلال نیز مورد تشویق پرسپولیسی ها قرار گرفت. مرحوم انصاریان فصل خوبی را در استقلال سپری کرد اما پس از آن خیلی زود از این تیم جدا شد و بارها از حضور در آبی پوشان ابراز پشیمانی کرد. او یکی از یاغی های فوتبال ایران است که در زمان حیاتش همیشه مورد احترام هواداران ۲ تیم قرمز پایتخت بود و همیشه از او به نیکی یاد می شود.

منشا گادوین

در سال های اخیر نقل و انتقالات زیادی بین استقلال و پرسپولیس صورت نگرفته و آبی ها کمتر بازیکن با تجربه در تیم رقیب داشته اند.

یکی از آخرین بازیکنان گادوین منشا بود که با حضور در لیست مازاد پرسپولیس در نقل و انتقالات زمستانی لیگ هجدهم تصمیم گرفت به استقلال برود. منشا در استقلال شروع بدی نداشت و گل زیبایی به فولاد زد اما این تنها گل او با لباس آبی بود و در پایان فصل خیلی زود از این تیم جدا شد.

مهمترین فریم حضور منشا در استقلال بحث او با سیدمهدی رحمتی بر سر پنالتی برگشت در دربی بود که در نهایت فرشید اسماعیلی آن را از دست داد. پس از رفتن منشا، علی خطیر که قائم مقام باشگاه استقلال بود به تندی علیه این مهاجم صحبت کرد. منشا بعدها حضورش در استقلال را اشتباه خواند.

سرنوشت شورشیان استقلال;  رضاییان انتقام نیکبخت را گرفت!

محمد نادری

او بدون شک یکی از آرام ترین و نترس ترین یاغی های تاریخ استقلال و پرسپولیس است. نادری در آغاز لیگ بیستم به یکباره تصمیم به جدایی از پرسپولیس و پیوستن به استقلال گرفت که تعجب هواداران دو تیم را برانگیخت.

این مدافع چپ پا در پرسپولیس عملکرد خوبی داشت و فصل خوبی را در استقلال پشت سر گذاشت و حتی ۲ گل مهم در لیگ قهرمانان آسیا به ثمر رساند. نادری پس از یک فصل حضور در استقلال تصمیم به جدایی از این تیم و حضور در سوپرلیگ ترکیه گرفت اما در چند سال اخیر همواره مورد توجه هواداران استقلال بوده و حتی بحث بازگشت او نیز مطرح شده است.

پرسپولیسی ها با توجه به شخصیت نادری رابطه خاصی با او نداشتند اما صحبت های او در یک برنامه تلویزیونی در مقطعی باعث ناراحتی آنها شد. نادری اکنون در تراکتورسازی حضور دارد و با توجه به قرارداد ۳ ساله ای که به تازگی امضا کرده بعید است به استقلال بازگردد.

آرمان رمضانی

این مهاجم شمالی یکی از نقل و انتقالات غیرمنتظره پرسپولیس و استقلال است. او در ابتدای لیگ برتر بیستم از سایپا راهی پرسپولیس شد اما در این تیم ناموفق بود و نیم فصل در لیست مازاد قرار گرفت. فرهاد مجیدی که در آن زمان به تازگی به استقلال بازگشته بود تصمیم به جذب رمضانی گرفت و به او اعتماد زیادی داشت.

رمضانی در طول ۳ فصل و نیم حضور در استقلال، قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی را با این تیم تجربه کرده و در نقش یک ذخیره موثر ظاهر شده است.

مهاجم فعلی استقلال ۹ گل برای این تیم به ثمر رسانده است اما به دلیل حساسیت برخی از این گل ها رابطه خوبی با هواداران تیمش پیدا کرده است. مهمترین گل رمضانی در استقلال، گلی بود که در دقایق پایانی بازی مقابل شهر خودرو به ثمر رساند تا استقلال تا حدود زیادی به قهرمانی برسد.

سرنوشت شورشیان استقلال;  رضاییان انتقام نیکبخت را گرفت!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا