ورزشی

سروصدای برنابئو، همسایه‌ها را عصبانی کرد؛ کنسرت‌ها موقتاً تعطیل شد

ساکنان ساختمان های مجاور از حجم رویدادهای موسیقی در استادیوم برنابئو ناراضی هستند.

باشگاه رئال مادرید اعلام کرد که کنسرت های آتی را که قرار بود در استادیوم سانتیاگو برنابئو برگزار شود، به طور موقت به تعویق انداخته است. اعتراض به صدای آزاردهنده ساکنان ساختمان های مجاور ورزشگاه باعث شد تا در ماه های آینده تمامی برنامه های موسیقی در ورزشگاه جدید برنابئو به طور موقت متوقف شود و باید دید باشگاه برای برنامه های فرهنگی جدید چه برنامه ای خواهد داشت. سایر رویدادهای غیرورزشی برنامه ریزی شده طبق برنامه ادامه خواهند داشت.

استادیوم سانتیاگو برنابئو در مرکز شهر مادرید قرار دارد و بازسازی آن باعث افزایش حجم و سطح صدای منتشر شده در اطراف استادیوم شده است. ساکنان این منطقه از پایتخت اسپانیا نسبت به نقض سطح صدای مجاز توسط باشگاه مادریدی ابراز نگرانی کرده اند و رئال تصمیم گرفته است تا برنامه میزبانی رویدادهای موسیقی را به طور موقت متوقف کند. رئال مادرید از ابتدای امسال کنسرت هایی را برای کسب درآمد بیشتر برگزار کرده و خوانندگان مشهوری مانند تیلور سویفت و کارول جی در استادیوم جدید برنابئو روی صحنه رفتند. امکان میزبانی کنسرت ها و سایر رویدادهای زنده در کنار بازی های خانگی رئال مادرید یکی از ایده های کلیدی برای بازسازی استادیوم سانتیاگو برنابئو بود. مدیران ارشد غول فوتبال اسپانیا قصد دارند این ورزشگاه را به یک مرکز تفریحی در تمام طول سال تبدیل کنند. تا استفاده از آن محدود به فصل ۹ ماهه فوتبال اروپا نباشد.

سر و صدای برنابئو همسایه ها را عصبانی کرد. کنسرت ها به طور موقت تعطیل شد

این باشگاه روز جمعه در بیانیه ای رسمی اعلام کرد: “رئال مادرید در این بیانیه اعلام می کند که تصمیم دارد به طور موقت رویدادهای پیش رو در تقویم و زمان برگزاری کنسرت ها در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو را تغییر دهد. این اقدام بخشی از اقدامات باشگاه است. مجموعه اقدامات جدید برای اطمینان از رعایت مقررات شهری در برگزاری کنسرت ها علیرغم تجهیز استادیوم جدید به عایق صدا و سایر اقدامات، هنوز هم نمی توان از تمام مقررات پیروی کرد در تمام مراحل تولید و توزیع موسیقی در کنسرت ها برگزار می شود و این امر منجر به تداوم برنامه های موسیقی در استادیوم می شود. قرار بود برخی از خوانندگان معروف اسپانیایی به نام های دلافونته، آیتانا و لولا ایندیگو به ترتیب در ماه های نوامبر، دسامبر و مارس سال آینده در برنابئو اجرا کنند. این باشگاه اعلام کرد که زمان جدید این کنسرت ها به زودی اعلام می شود و تمامی برنامه های فرهنگی (به جز موسیقی) طبق روال قبل و بر اساس تقویم برگزار می شود. در ابتدای هفته جاری، شهرداری مادرید اعلام کرد که با وجود تمام تلاش‌های باشگاه رئال مادرید، کنسرت‌ها همچنان از حد مجاز حجم صدا فراتر رفته است. از ساعت ۲۲:۳۰ امشب در چارچوب هفته پنجم فصل ۲۰۲۴-۲۵ لالیگا اسپانیا، لوس بلانکوس در سن سباستین به مصاف رئال سوسیداد خواهد رفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا