اخبار بورس

سرویس”اتوپیک” بازوان اصلی توسعه “تپسی”/ روی “تپسی گاراژ” تمرکز کردیم/ رشد بیش از ۲ برابری درآمد “تپسی” از برنامه‌های سال ۱۴۰۳

چیزی را گزارش کنید افق میهنمجمع عمومی عادی سالیانه شرکت تپسی امروز با حضور سهامداران تشکیل شد.

بر اساس این گزارش، مصطفی حسینی، مدیرعامل شرکت تپسی در این مجمع اظهار داشت: تپسی در ۳۳ شهر ایران فعال است ارزش کل سفرهای تپسی در سال گذشته ۶۶۸۵ میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: میانگین درآمد ماهانه تپسی در سال گذشته ۸۶ میلیارد تومان بوده است. تپسی همچنین ۱۰۱۸ نفر را به طور مستقیم مشغول به کار کرده است. در سال ۱۴۰۲ شرکت با رشد ۶۴ درصدی سود عملیاتی از ۶۲۵ میلیارد تومان به ۱۰۴۰ میلیارد تومان رسید.

حسینی افزود: سود ناخالص شرکت با افزایش ۱۴۶ درصدی از ۱۲۹ میلیارد تومان به ۳۱۷ میلیارد تومان رسید. سود عملیاتی شرکت با افزایش ۱۶۰ درصدی از ۱۰۷ میلیارد تومان به ۲۷۹ میلیارد تومان رسید.

مدیرعامل تپسی توضیح داد: هزینه های مالی از ۲۴ میلیارد تومان به ۴۶.۵ میلیارد تومان افزایش یافت که ناشی از تسهیلات دریافتی از بانک ها بوده و ۹۶ درصد افزایش یافته است. با احتساب سایر درآمدها، سود شرکت قبل از مالیات با ۱۴۶ درصد افزایش از ۸۹ میلیارد تومان به ۲۱۹ میلیارد تومان رسید. مالیات ادعایی شرکت در سال ۱۴۰۲ معادل ۴۰ میلیارد تومان بوده که سود خالص شرکت را به ۱۷۹ میلیارد تومان رسانده است. این شرکت نسبت به سال قبل با رشد ۱۸۰ درصدی به رقم ۷۵ تا ۱۷۹ میلیارد تومان رسید.

وی با توجه به روند رشد تپسی خاطرنشان کرد: روند رشد تاکسی های اینترنتی در پایان سال ۲۰۱۸ تحت تاثیر کرونا قرار گرفت. تپسی در مرحله رشد خود بود که تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفت. با این حال، اگر به زمانی که تپسی سهامی عام شد نگاهی بیندازیم، این شرکت در یک روند رشد قرار داشت. اما با مقایسه زمستان ۱۴۰۲ با زمستان ۱۴۰۱ به صورت فصلی شاهد رشد دو برابری بودیم که امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.

وی تصریح کرد: از نظر تعداد کاربر و مسافر در سال ۱۴۰۲ حدود ۳ میلیون نفر رشد داشتیم و به ۲۶.۶ میلیون کاربر رسیدیم. در سمت راننده ۲۶۸۰ راننده ثبت نام شده داریم که به همین روش کار می کنند.

حسینی درباره روند تغییرات سرمایه تپسی گفت: تپسی در سال ۱۳۹۸ ۲۰ میلیارد تومان سرمایه داشت. در سال ۱۴۰۰ سرمایه با ۴۰۳ درصد افزایش به ۹۸ میلیارد تومان، در سال ۱۴۰۱ به ۱۱۷ میلیارد تومان و پس از عرضه اولیه شرکت به ۲۴۶ میلیارد تومان رسید.

مدیرعامل شرکت تپسی در خصوص ترکیب هیات مدیره شرکت گفت: پس از خرید ۶۹ درصدی سهام تپسی توسط گلرنگ در سال جاری. بهمن در ماه ۱۴۰۲ ترکیب هیئت مدیره به شرکت گروه سرمایه گذاری کروش، شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کورش، شرکت گروه مبتکر تجارت الکترونیک هستی، شرکت گروه مدیریت صنعتی خرده فروشی کروش و شرکت بازرگانی کروش تغییر یافت.

وی درباره برنامه های تپسی در سال ۱۴۰۳ گفت: مسیر و برنامه های آتی تپسی در سال ۱۴۰۳ از نظر رشد فروش بیش از دو برابر درآمد شرکت و از نظر توسعه بازار; این گسترش شامل فروشگاه های آنلاین و آفلاین گروه صنعتی گلرنگ می باشد.

اقدامات مختلفی در رابطه با درخواست مسافر انجام شده است. هدف ما بهبود تجربه است. پارسال هم همینطور بود. امسال هم همین مسیر را ادامه خواهیم داد. امیدواریم بتوانیم تجربیات یکپارچه برای کاربران ایجاد کنیم.

وی افزود: پیک سال گذشته در تپسی راه اندازی شد. ما یک برنامه رشد مضاعف برای این خدمات داریم. این سرویس به خوبی توسعه یافته است و توسعه خواهد یافت. این سرویس علاوه بر تهران در شهرهای مشهد، اصفهان و شیراز نیز گسترش خواهد یافت. ما امیدواریم که Utopic به عنوان بخش اصلی توسعه Tepsi باشد.

حسینی گفت: گاراژ تپسی به رانندگان کمک می کند تا دسترسی راحت تر، کیفیت بالاتر و خدمات ارزان تر را برای خودروهای خود داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا