فناوری

سرویس سونوگرافی از راه دور و مبتنی بر فناوری 5G رونمایی شد

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

گروه همراه اول با شعار «اتصال به آینده هوشمند» در رویداد الکامپ ۱۴۰۳ جدیدترین خدمات دیجیتال را با محوریت فناوری های جدید نسل پنجم ارائه می کند.

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، از آنجایی که شبکه های پرسرعت ۵G تاثیر بسزایی در دنیای پزشکی دارند، سرویس سونوگرافی از راه دور بر پایه بستر ارتباطی نسل پنجم با امکان انتقال تصاویر و داده های پزشکی با سرعت و دقت بالا توسط اولین شرکت همراه و با همکاری دانش بنیان نعلب آوا در نمایشگاه الکامپ رونمایی شد.

خدمات سونوگرافی از راه دور بر اساس شبکه های پرسرعت ۵G تحول بزرگی را در زمینه پزشکی و بهبود قابل توجهی در دسترسی به خدمات پزشکی ممکن می سازد.

این فناوری نوآورانه قادر است با انتقال داده های تصویربرداری سونوگرافی با سرعت بالا، بهبود قابل توجهی در سرعت ارسال تصاویر اولتراسوند ایجاد کند.

این رونمایی نه تنها از بعد فنی، بلکه از منظر تله مدیسین نیز حائز اهمیت است چرا که به پزشکان امکان می دهد بدون نیاز به حضور فیزیکی، بیماران را با کیفیت بالاتر و در زمان کوتاه تری معاینه و تشخیص خود را اعلام کنند. .

یکی از ویژگی های بارز فناوری نسل پنجم، پهنای باند و سرعت بالای انتقال داده است. در سونوگرافی، این ویژگی به این معنی است که پزشکان می توانند تصاویر با وضوح بالا را به سرعت دریافت کنند.

پزشکان با بهبود کیفیت تصاویر و دسترسی فوری به اطلاعات می توانند بیماری های مختلف را با دقت بالاتری تشخیص داده و برنامه های درمانی مناسب تری را اجرا کنند. استفاده از شبکه های ۵G پیشرفت قابل توجهی در ارتباطات پزشکی مانند انتقال تصاویر و اطلاعات بیماری ایجاد می کند که به ویژه در موارد اضطراری و پیچیده از اهمیت بالایی برخوردار است.

همچنین با استفاده از این سامانه امکان انجام معاینه توسط پزشک با کیفیت بالا، بدون نیاز به اعزام پزشک و از راه دور در مناطق محروم و عملیاتی یا منطقی که امکان حضور مستمر پزشک متخصص وجود ندارد، وجود دارد. .

به طور خلاصه رونمایی از سرویس سونوگرافی مجهز به فناوری ۵G در نمایشگاه الکامپ نشان از پیشرفت فناوری در حوزه پزشکی دارد.

این فناوری نه تنها کیفیت تصاویر و دقت تشخیص بیماری را بهبود می بخشد، بلکه سرعت و کارایی ارتباطات پزشکی را نیز بهبود می بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا