ترندهای روز

سرگذشت پر فراز و نشیب زنی که در نوجوانی عاشق مرد معتاد شد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

این زن گفت: دختر نوجوانی بودم که به همراه خانواده از افغانستان به ایران مهاجرت کردم و در مشهد ازدواج کردم. در آن زمان ۱۷ سال بیشتر نداشتم که یکی از هموطنان عاشق من شد و از من خواستگاری کرد، اما در مدت کوتاهی پس از آغاز زندگی مشترکمان متوجه شدم «آیین ا… ” معتاد به مواد مخدر بود. او کارگر ساده ای بود، اما بیشتر اوقات سر کار نمی رفت و به همین دلیل برای تامین مخارج زندگی خود دچار مشکل شدم. با اینکه ۳ بچه داشتیم مصرف تریاک شوهرم به حدی رسید که شب تا صبح سر سفره می نشست و صبح تا بعد. ظهر هم می خوابد. چون دیگر نمی توانستم با این شرایط کنار بیایم، مجبور شدم در کارگاه خیاطی کار کنم زیرا بیشتر هموطنانم در مشهد به خیاطی و گلدوزی و کارگاه های تولید لباس مشغول هستند. خلاصه از حدود ۱۶ سال پیش من سرپرست خانواده بودم و حتی پول داروهای شوهرم را تامین می کردم. با وجود این سردی روابط عاطفی و خستگی ناشی از کار زیاد باعث شد تصمیم به طلاق بگیرم. با خودم فکر می کردم چرا من کار کنم و شوهرم پولی که با زحمت به دست آورده ام را پای داروخانه دود کنم؟ این بود که مهریه ام را بخشیدم و «عین ع…» را طلاق دادم و سرپرستی فرزندانم را به شوهرم سپردم تا بتوانم مدتی در آرامش زندگی کنم اما به نظر می رسد اشتباه کردم چون مشکلات بعد از طلاق پیش آمد. بیشتر از چیزی بود که تصورش را می کردم. وقتی یک خانه مجردی اجاره کردم، مجبور شدم از چشمان کنجکاو هیز فرار کنم. آنهایی که مرا می شناختند و می دانستند از شوهرم جدا شده ام به هر بهانه ای لطف کردند و قصد حمایت و کمک به من را داشتند اما از چشمانشان خواندم که این مهربانی ها پایان تلخی دارد!

از طرفی سوء ظن ها و سرزنش های اطرافیان به قدری آزارم می داد که دیگر آسایش و آرامش در زندگی ام نبود و روزهای سختی را پشت سر می گذاشتم. او اعتیاد خود را ترک کرده و در یک پارچه فروشی بزرگ مشغول به کار است. او پس از ترک اعتیاد به گونه ای رفتار کرد که اکنون به فردی قابل اعتماد و قابل اعتماد در بین اهالی و کسبه تبدیل شده است و دیگران به او احترام می گذارند. حالا او قصد دارد مرا به زندگی مشترک برگرداند و به خاطر فرزندانم و مشکلات بعد از طلاق، واقعاً می خواهم گذشته را فراموش کنم و دوباره برای خودم سقف آرامش بسازم…

با توجه به تمایل این زوج برای بازگشت به زندگی مشترک، با دستور سرهنگ محمد ولیان (رئیس کلانتری مصلای مشهد)، جلسات بررسی مهارت های زندگی مشترک و اقدامات روانی در بخش مشاوره و مددکاری اجتماعی برگزار شد. از کلانتری برای آنها آغاز شد.

داستان واقعی با همکاری پلیس پیشگیری خراسان رضوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا