فناوری

سریال‌های تلویزیون در نوروز و رمضان ۱۴۰۳

۹ ماه سال گذشته و تلویزیون برخی از تولیدات جدید خود را در ابتدای هر فصل پخش می کرد، در حالی که اکثر سریال ها; سریال های کره ای تکرار می شوند و تعداد سریال های جدید یکی از کمترین ها در آمار هر فصل است. سه ماه به ۱۴۰۲ باقی مانده و زمزمه های تولیدات ویژه به گوش می رسد.

به گزارش همشهری آنلاین، اولین سریالی که با هدف پخش نوروزی تولید خود را آغاز کرد، فصل پنجم «نون. سعید آقاخانی بود. سریالی که چهار فصل آخرش پربیننده بود و می توان گفت بعد از «پایتخت» سیروس مقدم برگ برنده مدیران سازمان در ساخت سریال های طنز است، این سریال در تولید نسبت به دیگر سریال های طنز جلوتر است و احتمالا یکی از گزینه های اصلی نوروزی خواهد بود.

دست پر؛ دست خالی

سه فصل «زیرخاکی» جلیل سامان در نبود سریال های طنز می تواند سریالی دیدنی برای بینندگان تلویزیون باشد. حال مدیران تصمیم گرفتند فصل چهارم این سریال را بسازند. جلیل سامان و تیمش ترجیح می دهند در سکوت به کار خود ادامه دهند. گویا این روزها مشغول ساخت این سریال هستند. سریالی که نقویان کارگردان سیما فیلم گفت ممکن است امسال به نوروز برسد. اما با توجه به کنداکتور برنامه و سریال سال جدید و مصادف شدن با ماه مبارک رمضان، شاید درست نباشد که مدیران سازمان همه تولیدات خود را روی آنتن بگذارند و بعد از پایان تعطیلات کانال های تلویزیون. دوباره سریال را تکرار خواهد کرد

کلیدهای ۷ بزرگ ۱۴۰۳

پایان فصل ششم «پایتخت» آنقدر دور از ذهن بود و بعدها آنقدر اختلاف نظر بین سازندگان و مدیران این سازمان به وجود آمد که هیچکس حتی به آن فکر هم نمی کرد. «پایتخت» دوباره به تلویزیون می آید. اما گویی مدیران رسانه ملی سعی کردند با مذاکرات مرحله به مرحله «پایتخت» و این بار نسخه سینمایی آن را به تلویزیون برگردانند. نسخه سینمایی که به نظر می رسد در مجموع شش فصل را پشت سر گذاشته است. بعداً فصل هفتم ۱۴۰۳ کلید می خورد.

مسعودی این بار موفق می شود

علاوه بر سریال های طنز که قرار است در نوروز پخش شود. «بادل» علی مسعودی هم یکی از گزینه هاست. کارگردانی که سریال قبلی اش را دوست نداشت. مسعودی این روزها مشغول ساخت کمدی «بادل» در تهران و زادگاهش (مشهد) است.

سریال عاشقانه

به غیر از سریال های طنز، تلویزیون چند نامزد تاریخی برای ماه رمضان دارد. یکی از این سریال ها «رویای نیمه شب» است که اقتباسی آزاد از رمانی عاشقانه به همین نام است. حسن آخوندپور کارگردانی این سریال را بر عهده دارد و این سریال منتشر شده و باید تا سال جدید دیده شود.

«رستگاری» مسعود دی نمکی

جدیدترین سریال دی نمکی به پایان رسید و به نظر می رسد یکی از اولویت های مدیران باشد. کارگردانی که نتوانست در چند سریال اخیرش پربیننده ترین باشد. حالا یک سریال ماورایی ساخته و قرار است این سریال برای ماه رمضان پخش شود.

سریال تاریخی ۳۰ قسمتی

«مهیار عیار» به کارگردانی سید جمال سیدحاتمی از دیگر سریال های تاریخی است که چند سالی است نامش در میان تولیدات این سازمان دیده می شود. این سریال به تهیه کنندگی کارگردان فصل اول «مستوران» تولید می شود. داستان آن در دوران صفویه اتفاق می افتد. این سریال در ۳۰ قسمت ساخته شده است که فیلمنامه این مجموعه تلویزیونی توسط محمدرضا محمدی نیکو نوشته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا