فناوری

سریال «تنها گریه نکن» از بازیگران تا داستان؛ تولد تازه با فرمول «سرزمین مادری»

بعد از- اگرچه در چند سال اخیر روند تولید سریال در تلویزیون با بحران هایی روبه رو شده است، اما به نظر می رسد قطار تولیدات نمایشی آرام آرام روی ریل می افتد و شاهد اتفاقات امیدوارکننده ای هم در راه اندازی کنداکتور و هم در نحوه پخش در چرخه تولید

به گزارش فردا، درست در روزهایی که کمال تبریزی مدام از کیفیت پخش فصل دوم سریال تحسین شده اش «سرزمین مادری» گلایه مند است، خبرهایی درباره پروژه ای منتشر شده که قرار است نگاهی به تاریخ معاصر داشته باشد و از نگاه بازگویی داستان یک خانواده و تحولات آن. در سه دوره تاریخی شباهت هایی به فرمول آزمایش شده قبلی در سریال های پرمخاطب مانند «در چشم باد» و «سرزمین مادری» دارد.

«تنها گریه نکن» نام این سریال است که هنوز زمان دقیق پخش آن مشخص نیست اما کنجکاوی هایی درباره ساخت آن وجود دارد.

در گزارش پیش رو روایت این پروژه تاریخی را به گزارش میهن تجارت خواهید خواند.

درباره سازندگان «تنها گریه نکن» چه می دانیم؟

بر اساس آنچه درباره سریال «تنها گریه کن» در رسانه ها منتشر شده است، کارگردانی این پروژه بر عهده علی درخشنده است. او که خود فیلمنامه این سریال را نوشته، کارگردان جوانی است که پیش از این با اولین فیلمش در بخش فیلم های اول جشنواره فیلم فجر حضور داشت و حالا گویا برای ورود به دنیای سریال سازی رفته است.

درخشنده پیش از این فیلم سینمایی «دشمنان» را کارگردانی کرده بود که در بخش نگاه نو در جشنواره فیلم فجر ۱۳۹۶ به نمایش درآمد.

این فیلم داستان متفاوتی از انتقام یک زن تنها داشت که این ژانر مورد توجه منتقدان نیز قرار گرفت. رویا افشار نقش اصلی آن فیلم را بازی کرد و چهار سال از رونمایی آن در جشنواره فجر می گذرد، هنوز اکران نشده است.

البته علی درخشنده یکی از فیلمسازان جوانی است که پیش از نشستن بر صندلی کارگردانی، فعالیت های تخصصی در زمینه های مختلف را پشت دوربین تجربه کرد و اکنون ساخت سریال «تنها گریه کن» آخرین فعالیت او محسوب می شود.

تولد یک سری جدید با فرمول

از داستان «تنها گریه نکن» چه می دانیم؟

هنوز جزئیات دقیقی از خط داستانی سریال «تنها گریه نکن» منتشر نشده است و فقط می دانیم که داستان این سریال درباره سرنوشت یک خانواده در سه مقطع مختلف از تاریخ است. داستان حول محور زندگی خانواده ای می گذرد که درگیر حوادث مختلفی می شوند و بخشی از تاریخ معاصر از نگاه اعضای این خانواده روایت می شود.

این همان فرمولی است که مسعود جعفری جوزانی پیش از این در سریال خاطره انگیز «در چشم باد» امتحان کرده بود و اکنون آخرین نسخه آن در قالب سریال «سرزمین مادری» به کارگردانی کمال تبریزی در حال پخش است. البته تجربه تبریزی آنقدر حاشیه بود که اخیراً در مصاحبه ای گفته است روایت آن ناقص است و فصل مربوط به دفاع مقدس آن ساخته نشده است.

بر اساس این فرمول ها، «تنها گریه نکن» احتمالاً روی وقایع تاریخی و همچنین روایت های عاشقانه تمرکز خواهد کرد و بخشی از داستان بر اساس روابط بین شخصیت ها خواهد بود.

تولد یک سری جدید با فرمول تولد یک سری جدید با فرمول

از بازیگران «تنها گریه نکن» چه می دانیم؟

طبق تجربه، سریال های تاریخی به همان اندازه که می توانند از ظرفیت بازیگران برای جذابیت بیشتر بهره ببرند، بستری ویژه برای ستاره سازی هستند. کم نیستند بازیگرانی که با ایفای نقش در سریال های تاریخی به شهرت رسیدند و در تلویزیون دیده شدند.

سریال «تنها گریه نکن» حالا ترکیبی از بازیگران شناخته شده و کمتر مطرح را در ویترین خود دارد و باید منتظر ماند تا ببینیم کدام بازیگر در روایت این سریال بیشتر دیده می شود. تا به امروز نام هایی چون افشانا کمالی، رابعه مدنی، خطیره حاتمی، رها ربانیه، مرجان قمری، احمد کاوری، هادی شیخ الاسلامی، رحیم نوروزی، حسن رضایی، یوسف صفری بختیاری، پیام احمدی نیا و سیاوش چراغی پور به چشم می خورد. از این مجموعه قرار است چند چهره جدید در این مجموعه رونمایی شود.

ایران تحلیل بازیگران نوجوان معمولا به اتفاقات خاصی در این تجربیات منجر می شود که با درخشش علی شادمان در «سرزمین مادری» شاهد آن بودیم.

اما رسمی ترین خبر از پیشرفت این پروژه متعلق به مهدی میرچی، مدیر شهرک سینمایی و تلویزیونی غزالی بود که چندی پیش از ساخت لوکیشن های دهه شصت در این شهرک خبر داد و گفت: این لوکیشن در حال آماده سازی برای «تنها» است. سریال گریه کن. .

نکته مهم این است که می دانستیم شهرک غزالی فاقد لوکیشن های مناسب برای روایت دهه ۶۰ است و اساسا میرچی در این باره توضیح داد: در حال حاضر زمین واگذار شده و بر اساس محتوای سریال «تنها گریه کن» سازمانی است. . نگرش و نظارت “تیم فنی شهرک محله ای است که در دهه شصت ساخته شده است.” با این حساب مجموعه مذکور زمینه احداث شهرک جدیدی با ساختار دهه ۶۰ در حاشیه شهرک غزالی را فراهم کرده است. ، که می تواند توسط آثار دیگر استفاده شود.

طبق اطلاعات منتشر شده، قسمت های دیگر سریال در یوش (زادگاه نیما یوشیج)، بلده، لفور، مشهد و قم تصویربرداری می شود. اماکنی مانند حسینیه ارشاد، اداره فرهنگ قبل از انقلاب، بیمارستان مدرسه شهربانی، تالار کشتی و ژاندارمری و … برای این مجموعه بازسازی شده است.

تصویربرداری فصل اول «تنها گریه نکن» هم اکنون به پایان رسیده است و طبق اطلاعات منتشر شده، تصویربرداری ادامه این سریال حداقل تا ۸ ماه دیگر ادامه دارد و سال آینده پخش خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا