ترندهای روز

سریال توقیفی صداوسیما بعد از ۸سال پخش می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

شقایق اعرافی نژاد در یادداشتی در روزنامه همشهری خطاب به سریال پرمخاطب «۸۷ متر» کیانوش عیاری گفت: کیانوش عیاری فیلم هایی دارد که یا اصلا روی اکران نرفته اند یا زیاد اکران نشده اند و یا ناتمام مانده اند. اما شاید هیچ یک از آنها به اندازه سری ۸۷ متر دارای مزیت و ماجراجویی نبوده باشند.

فیلمبرداری ۸۷ متر از سال ۹۵ شروع شد و تا سال ۲۰۱۹ ادامه داشت.اما از پایان فیلمبرداری تا به امروز به اندازه مدت زمان ساخت سریال سپری شده و سریال هنوز پخش نشده است. بار اول شهریور سال ۱۴۰۰ بود که خبر پخش این سریال منتشر شد و حتی تیزرهای آن از شبکه یک پخش شد. اما خود سریال هرگز پخش نشد. دلیل آن اصلاحاتی بود که باید انجام می شد.

گربه های دردسرسازاولین خبری که از مشکلات این سریال برای پخش منتشر شد مربوط به نام آن بود که از ۸۸ متر به ۸۷ متر تغییر یافت. بعد از آن ماجرای گربه ها در سریال مطرح شد. در طول سریال، گربه ها از کنار آن رد می شوند یا از شخصیت های نماهای خارجی غذا می گیرند. آنها نیز در حیاط حضور دارند و ساکنان آنها را نوازش می کنند یا به آنها غذا می دهند. این واقعاً یکی از مواردی بود که سریال را با مشکل مواجه کرد و عیاری در گفت و گو با مجله سینمایی امروز به آن اشاره کرد، هرچند شبکه یک مدعی شد: «سابقه پخش سریال های مختلف از تلویزیون حاکی از آن است که نمایش برخی حیوانات مانند گربه و … «پرندگان در درام محل خطا و حذفیات نیستند، اما نمایش تصاویر مکرر، غیرضروری و نامناسب در صحنه‌های سریال برای نشان دادن حرکت حیوانات در محیط خانه مورد توجه منتقدین قرار گرفته است.» ، داستان پخش می شود شهریور ۱۴۰۰ عملا کنسل شد و این سریال به مدت یک سال در آرشیو ماند. در سال ۱۴۰۱ اما سیما یک فیلم خبری منتشر کرد که امیدهای پخش سریال را زنده کرد. سیما فیلم در آن سال اعلام کرد ۸۷ متر به شبکه تلویزیون خانگی فروخته می شود. اما این اتفاق هم نیفتاد. این سریال به شبکه نمایش خانگی واگذار نشد و دلیل آن هم ظاهراً همخوانی نداشتن با شرایط سریال های شبکه نمایش خانگی مانند استفاده از ستاره ها و همچنین داستان پر فراز و نشیب و هیجان بوده است.

تلویزیون یا تلویزیون

آبان ۱۴۰۲ اعلام شد این سریال از تلویزیون پخش می شود. Telebion در واقع یکی از بازوهای تلویزیون است که می تواند با پخش سریال ها کمک زیادی به سازمان کند. اولین هدف از راه اندازی Telebion باز کردن راهی برای دسترسی مخاطبان به آرشیو تمام فیلم ها و سریال ها بود. علاوه بر این موضوع، امکان تماشای زنده شبکه های مختلف تلویزیون از دیگر امکاناتی بود که از ابتدا برای تل بیون تدارک دیده شد و به دلیل همین امکان، بسیاری از مخاطبان در شرایطی که دسترسی نداشتند می توانستند این برنامه ها را تماشا کنند. تلویزیون. اما به تدریج تلویزیون رسانه ای شد برای پخش سریال ها یا سریال های جدیدی که از تلویزیون پخش نمی شوند. یعنی همان اتفاقی که برای «سرزمین مادری» کمال تبریزی افتاد. اما زنجیره بداخلاقی ۸۷متر از این ادامه داشت و این سریال از تلویزیون پخش نشد. اما چندی پیش کیانوش عیاری در گفت و گو با برنامه رادیویی استودیو هشت اعلام کرد سریالی که از آن به عنوان بزرگترین کابوس زندگی اش یاد می کند از شبکه یک پخش می شود. وی گفت: خودمان هم سر این سریال سردرگم بودیم اما احتمالا تکلیف مشخص شده و از تلویزیون پخش می شود. اما ظاهرا این نیز قطعی نیست. پس از انتشار خبر پخش این سریال از شبکه یک، مدیران تلویزیون اعلام کردند که خبر جدیدی از پخش این سریال از تلویزیون وجود ندارد و همان تصمیم قبلی یعنی موافقت با یکی از آن هاست. بسترهای پخش به این ترتیب هنوز مشخص نیست این سریال بعد از هشت سال پخش می شود یا خیر. ۸۷ میلیون در مورد دو خانواده است که یک کلاهبردار خانه ای را به هر دو فروخته است و به تدریج خریداران دیگری ظاهر می شوند. در این سریال علی دهکردی، فریبا کامران، مهران رجبی، شاهین تسلیمی، فریده سپاه منصور، حسین سلیمانی، دیبا زاهدی، سعید پیردوست، شبنم عرفی نژاد، مانی صدیقی، عرفان آصفی، سونیا سنجری و نیما نوری زاده و نیما نوری زاده بازی می کنند. بحرانی، داریوش کاردان، مریم سلطانی و مرحوم علی انصاریان بازیگران مهمان آن هستند.

هفته سینمایی کیانوش عیاری مصادف با سالروز تولد این فیلمساز است

از فردا سوم اردیبهشت و همزمان با سالروز تولد کیانوش عیاری، هفته فیلم کیانوش عیاری همراه با جلسات نقد و بررسی آثار وی در موزه سینمای ایران برگزار می شود. اولین فیلم این هفته نسخه بازسازی شده فیلم آبادانی است و پس از آن تا چهارشنبه نسخه های اصلاح شده «شبح عقرب»، «از خواب بیدار باش» و «بودن یا نبودن» در تالار فردوس اکران می شود. با همکاری سینمای ملی ایران پس از نمایش فیلم ها، نشست نقد و بررسی با حضور مخاطبان و منتقدانی از جمله احمد طالبی نژاد، فریدون جیرانی، امید روحانی، عبدالله باکیده، ناصر غلامرضایی و هادی علی پناه برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا