فرهنگ و هنر

سریال «روزی روزگاری برادر» ادامه دارد؟ :: ایران تحلیل

کارگردان سریال «روزی روزگاری برادر» گفت: داستان و ایده اصلی این سریال ممکن است در فصل‌های بعدی ادامه پیدا کند.

به گزارش ایران تحلیل، محمدرضا آهنج کارگردان مینی سریال هشت قسمتی «روزی روزی برادر» درباره این سریال و روند تولید آن گفت: سال گذشته در شلوغی پایان سال و از ۲۶. اسفند ساخت این سریال را تا پایان شروع کردیم فروردین تصویربرداری این سریال زمان زیادی طول کشید تا بتوانیم یک مینی سریال هشت قسمتی را روی آنتن ببریم.

وی درباره زمان پخش این سریال که به تازگی از شبکه سه به پایان رسیده است، افزود: دوست داشتم این سریال از باکس اصلی شبکه سه پخش شود اما با شرایط خاصی مواجه شد و فکر می کنم اگر در نظر گرفته شود. بازپخش مناسب، بازخورد بیشتری خواهیم داشت. . البته این کار دل من بود و هیاهویی برای ساخت و پخش آن نداشتیم.

آهنج با اشاره به ظرفیت این مجموعه برای ادامه کار تصریح کرد: ایده اصلی داستان ممکن است در فصل های دیگر ادامه یابد. ما بازخوردهایی از مشتری و همکاران داشتیم که خوب بود. ایده اصلی داستان که مربوط به ژنتیک است در داستان های دیگر هم دیده می شود، البته من برای این فصل به این تیم پیوستم و ممکن است فصل های بعدی را با کارگردان های دیگر بسازند. شخصیت ها نیز می توانند بازیگران دیگری باشند و با توجه به موضوعات تغییر کنند.

این کارگردان در توضیح بیشتر درباره جذابیت های داستان و فیلمنامه گفت: موضوع اصلی داستان، موضوعی بود که تهیه کننده سریال حدود چهار پنج سال روی آن کار می کرد و در زمینه ژنتیک نیز تحقیقات انجام شده بود. شناسایی و اجساد شهدای مفقود هشت سال دفاع مقدس. مواجهه با یک داستان نسبتا واقعی باعث شد به سمت چنین داستانی برویم که برای من هم جذاب بود و فضای جدیدی بود. اما هر از چند گاهی چند شهید گمنام را برای خاکسپاری می آورند و تعداد این شهدا به حدی است که هنوز همه این اجساد به طور کامل شناسایی نشده اند.

وی افزود: از سرنوشت بسیاری از این شهدا و اجساد اطلاعی در دست نیست و کار دوستانی که وظیفه تفحص در شناسایی این اجساد را بر عهده دارند بسیار سخت است و گذشت زمان بر سختی کار آنها می افزاید. چالش های این رویداد تنش زیادی برای ساختن و پرداختن داستان دارد.

آهنج درباره اینکه چقدر متن این سریال را تغییر داده است، توضیح داد: حدود یک ماه با نویسنده جلساتی برای بازنویسی فیلمنامه سریال داشتیم و خواسته هایم را از او مطرح کردم تا در بازنویسی داستان اعمال شود. اما من خودم وارد بازنویسی نشدم و خواستم خودم بنویسم. نویسنده سریال، بازنویسی ها باید انجام شود تا لحن یکنواخت کار حفظ شود.

وی در پایان درباره انتخاب بازیگران این سریال گفت: فضای این سریال بیشتر مضمون محور بود تا بازیگر و هدف ما این بود که هر عزیزی که انتخاب می شود مراحل درست را طی کند. داستان. در ضمن همانطور که گفتم این سریال را تمام می کنیم اسفند از گذشته شروع کردیم و فکر می کنم با شرایطی که داشتیم و مشغله های بازیگران به ترکیب خوبی رسیدیم و از خروجی کار راضی بودم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا