ورزشی

سریع و خشن؛ پایان بیرانوند در پرسپولیس!

نسخه جدیدی از داستان داغ نقل و انتقالات تابستان گذشته در حال تکرار است. در حالی که به نظر می رسید علیرضا بیرانوند قصد دارد در پرسپولیس بماند و حتی پس از دیدار تیم ملی مقابل ازبکستان به هیچ عنوان قصد جدایی از این باشگاه را ندارد، ۴۸ ساعت پیش خبر تکان دهنده فسخ قراردادش با پرسپولیس منتشر شد. در سازمان لیگ تبدیل شد.

البته قابل پیش بینی بود که خبر لغو این بار با واکنش متفاوتی روبه رو شود و حالا قسمت قابل توجهی از هواداران پرسپولیس در مورد بیرو به جمع بندی کامل رسیده اند و معتقدند تحت هر شرایطی این بازیکن جایی در پرسپولیس. بی دلیل نیست که بازیگری مثل کامبیز که در سریال های رئالیتی شو و پلتفرم حضور دارد، جرأت می کند داستانی تند علیه گلر منتشر کند، تیمی که خود را از طرفداران سرسخت آن می داند و البته مورد تحسین قرار می گیرد. توسط هواداران

طیف وسیعی از هواداران پرسپولیس و منتقدان بیرانوند او را به بداخلاقی و ناسپاسی متهم کردند و مدعی شدند که او از دروازه پرسپولیس به این همه افتخار، ثروت و جایگاه در جامعه دست یافته است و بنابراین حق ندارد برای دریافت چنین اقداماتی دست به چنین اقداماتی بزند. خواسته ها. مقابل باشگاه اما در طرف مقابل، علیرضا بیرانوند که از نظر آمار و ارقام فوتبالی دست کمی از ناصر حجازی و احمدرضا عابدزاده ندارد و خود را یکی از بهترین دروازه بان های تاریخ فوتبال ایران می داند، حق خود را می داند که مقابل چه چیزی قرار بگیرد. به حقوق و دستمزد وی پرداخته است. اتخاذ موضع سخت، حتی اگر باعث ناراحتی هواداران شود.

البته کمتر کسی علاقه مند است که ماجرا را از دید بازیکنان ببیند و به همین دلیل معمولا در این گونه جنجال ها مورد هجمه هواداران قرار می گیرند. مهدی هاشمی نسب با وجود گذشت حدود ۲۰ سال هنوز از تلخی و عصبانیت هواداران پرسپولیس در امان نمانده و هر بار حضور او در ورزشگاه آزادی همزمان با فحاشی های شدید و غیرقابل کنترل هواداران پرسپولیس نسبت به خانواده اش (که البته این است. یک مورد خاص به دلایل دیگر). همچنین دارای).

حتی پس از گذشت ۲۰ سال هنوز برخی معتقدند که نامی بزرگتر از پرسپولیس نیست و این تیم می تواند با وجود رفتن ستارگان مهمش قهرمان شود. اما مرور تاریخ نشان می دهد که واقعیت احتمالاً با آنچه این گروه از رویاپردازان تصور می کنند متفاوت است. به عنوان مثال، مسابقات قهرمانی پیاپی پرسپولیس در اواخر دهه ۷۰ و با رفتن مهدی هاشمی نسب قطع شد و این تیم تا ۸ سال بعد تنها یک بار عنوان قهرمانی را به دست آورد. از این رو حضور ستارگان بزرگ مهم ترین عامل موفقیت یک تیم به حساب می آید و در جدال هاشمی نسب با پرسپولیس علاوه بر این بازیکن، خود باشگاه نیز آسیب زیادی دید. البته از زمان حضور برونکو در پرسپولیس این ذهنیت که تیم بزرگتر از بازیکن است تقویت شد و حتی در فصل معروف پنجره های بسته به فینال آسیا هم راه پیدا کردند.

البته در طرف مقابل، پرسپولیس شاید بهترین دروازه بان ایران را از دست بدهد، اتفاقی مشابه استقلال (در ماجرای عابدزاده) ضربه جبران ناپذیری به آبی ها وارد کرد.

البته در طرف مقابل، پرسپولیس شاید بهترین دروازه بان ایران را از دست بدهد، اتفاقی مشابه استقلال (در مورد عابدزاده) ضربه جبران ناپذیری به آبی ها وارد کرد.

جالب اینجاست که پرسپولیسی ها در دهه ۶۰ با رفتن موقت بازیکنانی مثل فرشاد پیوس، ناصر محمد خانی، محمد پنجعلی، حمید درخشان و… مشکلی نداشتند و به پرسپولیس گل زد و هرگز مورد سرزنش هواداران قرار نگرفت. اما نگاه بدبینانه ای به جامعه وجود دارد که در همه امور اثری از خود برجای گذاشته است، بنابراین بی دلیل نیست که بیرانوند مورد شدیدترین حملات ممکن قرار می گیرد.

جالب اینجاست که پرسپولیس از نظر آماری و عملکردی بهترین نتایج تاریخ خود را در یک دهه اخیر کسب کرده است، هفت بار قهرمان لیگ برتر شده، دو بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیده و عقب ماندگی همیشگی خود را در لیگ قهرمانان آسیا جبران کرده است. دربی مقابل استقلال و به نقل از باید اعتراف کرد که این موارد بهترین روزهای تاریخ خود را پشت سر گذاشته اند. با این حال اکثر بازیکنان این نسل طلایی با ناامیدی باشگاه را ترک کردند و مورد حمله هواداران قرار گرفتند. مهدی طارمی و رامین رضاییان اولین نفراتی بودند که باعث عصبانیت هواداران پرسپولیس شدند و این روند همچنان شجاع خلیل زاده را به شدت تحت تاثیر قرار داد و او نیز فقط به خاطر بوسیدن لوگوی تیم الریان مورد عصبانیت هواداران قرار گرفت. به غیر از این سه نفر، مهدی ترابی مدتی به دلیل حضور در تیم الاهلی قطر مورد خشم جامعه هواداران قرار گرفت.

احمد نوراللهی که تا پایان قراردادش با حداکثر تعهد و کیفیت فنی بالا در پرسپولیس بازی کرد و در آخرین فصل حضورش در این باشگاه بهترین بازیکن این تیم بود. وی همچنین در زمان جدایی خود تمامی فاکتورهای مورد نظر هواداران را رعایت کرد و با انتشار نامه ای محترمانه جدایی خود را اعلام کرد. اما حتی عباراتی مانند «پیراهن پرسپولیس» و «چمدان» هم توسط برخی از هواداران مورد تمسخر قرار می گیرد. در واقع به نظر می رسد در تفکر و فلسفه هواداران پرسپولیس هیچ راه محترمانه ای برای خروج از باشگاه وجود ندارد و هرکس به هر نحوی باشگاه را ترک کند باید شاهد خشم و عصبانیت عمومی این قشر از هواداران باشد، حتی به صورت موقت. .

البته این رویه فقط مختص هواداران فوتبال در ایران نیست و به عنوان مثال حتی جان لوئیجی دوناروما که موقعیت خود را برای ماندن در میلان بسیار پایین آورد، با انتقال به پاری سن ژرمن به شدت مورد خشم هواداران روسونری قرار گرفت و حتی تا این لحظه که او در ورزشگاه سنسیرو درون دروازه تیم ملی ایتالیا بود با قبض های هواداران میلان مواجه شد و محکوم به تحمل این طعنه های سنگین است زیرا به گفته هواداران میلان پول دوست و نادان است. .

این روند موید نوعی «خودخواهی» و «رفاقت یک طرفه» در بین هواداران فوتبال است و آنها در واقع تنها یک راه حل برای حفظ رابطه خوب خود با بازیکنان مقابلشان در این گروه دارند؛ پرش از درآمدزایی و پذیرش افت تدریجی و محو شدن از سطح اول فوتبال و خداحافظی با پیراهن آن باشگاه. خب چنین اتفاقی برای همه نمی افتد و فوتبالیست ها با مروری بر سرنوشت ستاره های نسل های قبل به این نتیجه رسیده اند که برای شرایط بهتر همیشه درها را باز بگذارند.

این به معنای نفی اشتباهات علیرضا بیرانوند در برخی موارد و ادبیات عجیب و جنجالی او در سال های اخیر نیست، بلکه به هر حال جدایی همراه با توهین و بی احترامی به تصمیم او و یادآور تعقیب و گریز سرد مهدی رحمتی (یکی دیگر از بهترین های تاریخ) است. ) از استقلال به ما یادآوری می کند که همه چیز موقتی تر از گذشته است.

سریع و خشن؛ دو کلمه که چیزها را با دقت بیشتری توصیف می کند به ذهن خطور می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا