ترندهای روز

سعودی‌ها آسمانخراش هیدروژنی می‌سازند | سایت افق میهن

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

یک شرکت املاک و مستغلات تحت کنترل عربستان سعودی در اوایل سال آینده ساخت یک برج اداری ۵۰ طبقه به ارزش یک میلیارد دلار در پایتخت اداری جدید مصر را آغاز خواهد کرد که سوخت آن از هیدروژن پاک تامین می شود.

طراحی پیچیده و قیمت بالا نشان می دهد که شرکت املاک مگنوم (یکی از شرکت های تابعه گروه صنعتی راوابی عربستان سعودی) انتظار دارد مشتریان بین المللی به پایتخت جدید مصر جذب شوند. همچنین نشان‌دهنده سرمایه‌گذاری در هیدروژن پاک است که با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر تولید می‌شود و هنوز در مقیاس بزرگ ثابت نشده است. مصر در مواجهه با رقابت منطقه ای به دنبال معرفی خود به عنوان قطب انرژی سبز است.

وزارتخانه ها از جولای ۲۰۲۳ به شهر منتقل شده اند، اما تعداد کمی از شهروندان به شهر نقل مکان کرده اند و ساخت و ساز در زیرساخت ها از جمله اتصالات ریلی ادامه دارد.

کریم دی هوم، مدیرعامل این شرکت گفت: مگنوم به زودی طراحی دقیق «برج بین المللی فوربس» را آغاز می کند و هدف آن تکمیل ساخت آن تا سال ۲۰۳۰ است.

زمین این برج در سال ۲۰۲۱ در منطقه تجاری جدید پایتخت خریداری شد و شرکت ساخت و ساز در حال افق میهن زمین برای برج های خواهر است که قصد دارد در دبی و ریاض بسازد.

پایتخت جدید، بلندپروازانه‌ترین سرمایه در مجموعه پروژه‌های بزرگی است که عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر آن را دنبال می‌کند.

قیمت یک میلیارد دلاری برای یک برج و طراحی بسیار مجلل برای مصر غیرعادی است. هزینه تخمینی سرمایه گذاری در بقیه منطقه تجاری ساخته شده توسط چینی ها با ۲۰ برج سه میلیارد دلار است.

این ساختمان که توسط معماران ساکن شیکاگو، آدریان اسمیت و گوردون گیل طراحی شده است، دارای پیشرفته ترین سیستم های امنیت سایبری، دو آسانسور VIP فوق سریع و یک سکوی هلیکوپتر است.

بر اساس گزارش رویترز، این برج قرار است اولین برج بدون انتشار در خاورمیانه و شمال آفریقا باشد. پنل های خورشیدی تعبیه شده در نمای برج ۲۵ درصد برق مورد نیاز آن را تامین می کند و مابقی برق ساختمان توسط هیدروژن تمیز تولید می شود که به صورت مایع به ساختمان منتقل می شود.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا