فناوری

سفیر ریاض در رام‌الله: محمود عباس، ملک سلمان را رئیس فلسطین می‌داند

پایگاه خبری تحلیلی میهن تجارت (mihantejarat.com):

فارس: نایف بن بندر السدیری، سفیر عربستان سعودی در اردن و فلسطین درباره دیدار خود با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت وگو کرد و تلاش کرد اوضاع فلسطین را عادی کند.

به گزارش الخلیج آنلاین، وی با حضور در شبکه MBC گفت: در سفر به رام الله و ملاقات با محمود عباس به من گفت که رئیس جمهور فعلی فلسطین خادم حرمین شریفین، پادشاه است. سلمان بن عبدالعزیز به خاطر نقشش در حمایت از فلسطین!

سفیر غیر مقیم عربستان سعودی ضمن تلاش برای عادی سازی اوضاع در فلسطین افزود: دولتی در آنجا وجود دارد که آماده است به محض اینکه توسط سازمان ملل به رسمیت شناخته شود، کار خود را آغاز کند، مردمی که عاشق زندگی هستند. اینطور نیست.» کسانی که تحت اشغال هستند و روزانه بمباران می شوند بخشی از مردم فلسطین هستند که زندگی را دوست دارند.

السدیری همچنین مدعی شد که در رام الله از وی به گرمی استقبال شد و فلسطینی ها عشق خود را به او و عربستان سعودی ابراز کردند. وی اولین سفیر عربستان سعودی در فلسطین و در ۵ شهریور وی سال گذشته استوارنامه خود را تقدیم محمود عباس کرد.

ادعای سفیر ریاض در رام الله درباره محبوبیت بالای عربستان در فلسطین در شرایطی است که در ۱۰۰ روز گذشته از جنگ غزه، حاکمان ریاض اجازه راهپیمایی و تظاهرات در حمایت از مردم غزه را نداده اند. . حتی زمانی که بازیکنان و تماشاگران الاهلی مصر پس از پیروزی در ورزشگاه ملک عبدالله جده عربستان سعودی در ۱۶ دسامبر ۲۰۲۳ پرچم فلسطین را به اهتزاز درآوردند و در حمایت از مردم غزه شعار سر دادند، مقامات سعودی بلافاصله مانع شدند. این

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا