اقتصاد جهان

سفیر چین: آمریکا علیه صنعت خودروی برقی ما توطئه کرده است

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از خبرگزاری تاس، ژانگ هانهوی، سفیر چین در روسیه در گفت وگو با تاس با تاکید بر اینکه این کشور در حال انجام «توطئه» علیه روسیه است، از سیاست اقتصادی آمریکا به شدت انتقاد کرد. واردات خودروهای برقی از چین

وی گفت: دولت آمریکا در تلاش است تا مشکلات تجاری و اقتصادی خود را به بهانه حفظ امنیت ملی حل کند.

این دیپلمات افزود که افزایش تولید خودروهای الکتریکی و سایر محصولات با استفاده از منابع انرژی جایگزین و تحول اقتصادی سبز ابتکاری است که “به اتفاق آرا توسط جامعه جهانی پیشنهاد شده است.”

وی درباره اقدام آمریکا برای افزایش تعرفه واردات خودروهای برقی از چین گفت: آمریکا در سال‌های اخیر نه تنها بر کالاهای چینی، بلکه بر کالاهای بسیاری از کشورهای آسیایی، آمریکای جنوبی و اروپا نیز به میزان قابل توجهی تعرفه را افزایش داده است.

به گفته وی، چنین اقداماتی باعث کاهش سرعت “انقلاب سبز” جهانی و کاهش اعتماد به همکاری بین المللی در مبارزه با تغییرات آب و هوایی خواهد شد.

بر اساس این گزارش، مقامات آمریکایی بارها از چین به عنوان «رقیب» اصلی کشور خود یاد کرده اند و در عین حال محدودیت های اقتصادی شدیدی را برای این کشور اعمال کرده اند.

پیش از این، واشنگتن تعرفه‌ها را بر ۱۸ میلیارد دلار واردات چین از جمله خودروهای الکتریکی، باتری‌ها، تراشه‌ها، فولاد، آلومینیوم، مواد معدنی حیاتی، پنل‌های خورشیدی، جرثقیل‌های کشتی به ساحل و محصولات پزشکی افزایش داد، در حالی که اکنون تعرفه‌های قبلی را افزایش داده است. بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار برای بیش از ۱۸ میلیارد دلار حفظ شد. تعرفه های اعمال شده توسط رئیس جمهور سابق آمریکا دونالد ترامپ.

اعمال تعرفه بر کالاهای وارداتی از چین در دوره دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، به میزان قابل توجهی افزایش یافت. او جنگ تجاری با چین را در سال ۲۰۱۸ آغاز کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا