اخبار اقتصاد ایران

سقف اجاره‌خانه در استان‌ها مشخص شد؟ :: ایران تحلیل

این نماینده مجلس دوازدهم با بیان اینکه اجرای قانون تنظیم اجاره بها مستلزم نگارش آیین نامه آن از سوی دولت است، گفت: قطعا به دولت تذکر می دهیم که سقف قیمت اجاره بها در شهرهای مختلف را در اسرع وقت برای اجرا اعلام کند. این قانون

به گزارش ایران تحلیل، مجتبی یوسفی با انتقاد از تاخیر در اعلام سقف اجاره بها بر اساس نرخ تورم با توجه به اینکه فصل واگذاری مستاجران آغاز شده است، اظهار داشت: در خصوص تعیین قیمت اجاره بها بر اساس این اختیارات را به شورای عالی مسکن داده است. نرخ تورم که بر اساس نظر استان ها است و استانداری ها باید نرخ اجاره بها را تعیین کنند.

وی تاکید کرد: البته سقف گذاری و قیمت های دستوری معمولا موفق نمی شود مگر اینکه شرایط بازارهای موازی را مدیریت کنیم، اما برای کوتاه مدت و برای عبور از بحران، سقف گذاری قیمت ها یک روش کنترل بازار است.

این نماینده مجلس دوازدهم و عضو هیئت رئیسه مجلس یازدهم گفت: باید توجه داشت که اعلام تک نرخی برای کل کشور و حتی یک استان کارساز نیست. به عنوان مثال در استان تهران نمی توان قیمت واحدی را برای تمام شهرهای این استان اعلام کرد، زیرا تورم شهرهای کوچک استان تهران کمتر از شهر تهران است و به همین دلیل در سال گذشته به مجلس، دولت و شورای عالی مسکن این اختیار داده شد که بر اساس نظر استان ها برای هر شهر و استان سقف قیمتی تعیین کنند و در عمل نرخ اجاره بها کمتر از نرخ تورم باشد. .

یوسفی ادامه داد: این قانون ابلاغ شده و پیگیر اجرای آن هستیم. بر اساس مصوبه مجلس، آیین نامه کنترل اجاره بها تبدیل به قانون شده و باید اجرا شود، اما آیین نامه اجرایی آن باید توسط دولت نوشته شود.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به تغییر دولت احتمالا تابستان امسال این قانون برای مستاجران اجرا نمی شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه پس از شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه، مقام معظم رهبری فرمودند که نباید وجود داشته باشد. وقفه در ارائه خدمات به مردم، دولت همچنان در حال اداره امور کشور است و قطعا به دولت تذکر می دهیم که سقف قیمت اجاره بها در شهرهای مختلف را در اسرع وقت برای اجرای این قانون اعلام کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا