اخبار اقتصاد ایران

سقف مبلغ کارت به کارت ماهانه محدود شد | حداکثر تعداد واریزی ۲۰۰ تراکنش

بر اساس دستور رئیس مرکز اطلاعات مالی کشور حداکثر مبلغ کارت به کارت برای همه افراد فاقد پرونده مالیاتی یک میلیارد تومان در یک ماه بود.

ایران تحلیل به نقل از تسنیم، محدودیت ارائه خدمات کارت به کارت در اجرای تبصره ۳ ماده ۸ آیین نامه اجرایی به رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شد. ، ماده (۱۴) الحاقیه قانون مبارزه با پولشویی.

در مکاتبات هادی خانی، رئیس سازمان اطلاعات مالی کشور، در خصوص استفاده برخی از صنوف از حساب های پروکسی به ویژه از طریق خدمات کارت به کارت در شبکه بانکی کشور آمده است. با این نظر که اطلاعات دریافتی از آمار معاملات ۱۴۰۱ نفر بدون پرونده مالیاتی در الگوی ۱۰۰ تراکنش دریافتی در ماه به ارزش حداقل ۳۵ میلیون تومان و در اجرای تبصره (۳) ماده (۸) قانون اساسی. آیین نامه اجرایی ماده (۱۴) الحاقیه قانون مبارزه با پولشویی ارائه خدمات کارت به کارت بیش از ۱۰ میلیارد ریال یا ۲۰۰ تراکنش دریافتی در ماه به اشخاص حقیقی فاقد سوابق مالیاتی در کلیه بانک ها ممنوع است. کارت های متصل به کد ملی افراد مذکور. خواهشمند است دستور فرمایید ضمن ابلاغ به مراجع ذیربط جهت اعمال محدودیت مورد نظر، ظرف سه ماه گزارش اقدامات انجام شده و نتایج آن به این مرکز ارائه گردد.

بدیهی است محدودیت فوق شامل سایر روش‌های پرداخت و انتقال وجه نمی‌شود و با دریافت اطلاعات دقیق‌تر، امکان بازنگری و تعمیم آن به سایر گروه‌های جمعیتی و روش‌های پرداخت وجود خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا