بانک و بیمه

سقف مبلغ کارت به کارت ماهانه محدود شد| حداکثر تعداد واریزی ۲۰۰ تراکنش

به گزارش ایران تحلیل، محدودیت ارائه خدمات کارت به کارت در اجرای تبصره ۳ ماده ۸ آیین نامه اجرایی ماده (۱۴) به رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شد. الحاقیه قانون پولشویی

در مکاتبات هادی خانی، رئیس اداره اطلاعات مالی کشور، در خصوص استفاده برخی اقشار از حساب های پروکسی به ویژه از طریق خدمات کارت به کارت در شبکه بانکی کشور، خاطرنشان شد: با توجه به اینکه اطلاعات به دست آمده از آمار معاملات ۱۴۰۱ نفر فاقد اسناد مالیاتی در قالب ۱۰۰ معامله در ماه به ارزش حداقل ۳۵ میلیون تومان و در اجرای تبصره (۳) ماده (۸) ق. آیین نامه اجرایی ماده (۱۴) الحاقیه قانون مبارزه با پولشویی، ارائه خدمات کارت به کارت به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد ریال یا ۲۰۰ تراکنش دریافتی در ماه به اشخاص حقیقی بدون اسناد مالیاتی در کلیه کارت های بانکی متصل. تخلف از دستور کشوری افراد مذکور ممنوع است. خواهشمند است دستور فرمایید هنگام ابلاغ اعمال محدودیت مورد نظر به مراجع ذیربط، گزارش اقدامات انجام شده و نتایج آن ظرف مدت سه ماه به این مرکز ارائه شود.

بدیهی است محدودیت فوق شامل سایر روش های پرداخت و انتقال وجه نمی شود. پس از به دست آوردن اطلاعات دقیق تر، امکان بازنگری و گسترش آن به سایر گروه های جمعیتی و روش های پرداخت وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا