فناوری

سقوط اپل از جایگاه بزرگترین سازنده گوشی جهان

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

ایسنا: آمار یک شرکت تحقیقاتی نشان داد که فروش گوشی های اپل در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ به دلیل تشدید رقابت تولیدکنندگان گوشی های اندرویدی حدود ۱۰ درصد کاهش یافت و این شرکت برتری خود را از دست داد.

داده های موسسه IDIC نشان می دهد که فروش جهانی گوشی های هوشمند در سه ماهه ژانویه تا مارس ۷.۸ درصد رشد داشته و به ۲۸۹.۴ میلیون دستگاه رسیده است و سامسونگ با به دست آوردن سهم ۲۰.۸ درصدی از بازار اپل را پشت سر گذاشته و به بزرگترین تولید کننده گوشی هوشمند تبدیل شده است. تبدیل شد.

پس از عملکرد قوی در سه ماهه دسامبر که سامسونگ را به عنوان تولیدکننده شماره یک گوشی در جهان پشت سر گذاشت، فروش این سازنده آیفون کاهش یافت و با سهم ۱۷.۳ درصدی از فروش جهانی گوشی به رتبه دوم بازگشت. شرکت چینی شیائومی با سهم بازار ۱۴.۱ درصد در سه ماهه اول در رتبه سوم قرار گرفت.

شرکت کره ای سامسونگ که مدل پرچمدار گلکسی اس ۲۴ را در ابتدای سال جاری عرضه کرد، در سه ماهه اول امسال بیش از ۶۰ میلیون گوشی فروخت. شرکت تحقیقاتی Counterpoint پیش از این گزارش داده بود که فروش جهانی گلکسی اس ۲۴ در مقایسه با سری S23 در سه هفته اول عرضه، هشت درصد افزایش یافته است.

طبق گزارش I دی C، اپل در سه ماهه اول سال جاری ۵۰.۱ میلیون دستگاه آیفون فروخت که کمتر از ۵۵.۴ میلیون دستگاه در مدت مشابه سال ۲۰۲۳ بود. فروش گوشی های اپل در چین در مدت مشابه ۲.۱ درصد کاهش یافت.

این کاهش نشان دهنده چالشی است که شرکت آمریکایی در سومین بازار بزرگ خود با آن مواجه است، زیرا برخی از شرکت های چینی و سازمان های دولتی استفاده از دستگاه های اپل را در محل کار ممنوع کرده اند. این اقدام منعکس کننده محدودیت های دولت آمریکا در استفاده از برنامه های کاربردی چینی به دلایل امنیتی است.

اپل کنفرانس جهانی طراحان خود را در ماه ژوئن برگزار می‌کند و در این رویداد از آخرین به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری آیفون، آی‌پد و سایر دستگاه‌های این شرکت رونمایی می‌شود.

سرمایه گذاران از نزدیک شاهد توسعه هوش مصنوعی در اپل بوده اند که تاکنون در مورد استفاده از این فناوری در دستگاه های خود صحبتی نکرده است. امسال این شرکت عنوان ارزشمندترین شرکت جهان را به مایکروسافت سپرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا