ترندهای روز

سقوط بیت‌کوین تا کجا ادامه خواهد داشت؟

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

آینده: سقوط بیت کوین از قله تاریخی دقیقا یک ماه پیش آغاز شد، اما داستان ورشکستگی کوه Gox در چند روز گذشته حاکم شد. تیر بازار ارز دیجیتال راه حلی به سرمایه گذاران داد. رهبر بازار ارزهای دیجیتال اخیرا خرداد امسال با توجه به جو روانی بازار و فشار بالای سرمایه گذاران برای فروش در محدوده ۷۰ هزار دلار معامله شد، اکنون پس از گذشت نزدیک به ۴ ماه در کانال ۵۸ هزار دلار معامله می شود.

سقوط بیت کوین تا کی ادامه خواهد داشت؟

همزمان با سقوط بیت کوین، اتریوم به پای بیت کوین سقوط کرده و وضعیت برای Dogecoin به عنوان یکی از ارزهای رمزنگاری شده مورد علاقه ایرانیان بدتر شده است. در عرض یک ماه، حدود ۱۰ درصد از پول بازار ارزهای دیجیتال بیرون آمده است و اکنون تحلیلگران که امیدی به پایان این روند ندارند، منتظر سقوط بیت کوین به مرز ۵۰ هزار دلار هستند.

قیمت بیت کوین؛ کاهش ۱۵ درصدی در یک ماه

قیمت بیت کوین در روز چهارشنبه ۲۰ تیر در محدوده ۵۸ هزار دلار آفتابی شد. اگرچه رهبر بازار ارزهای دیجیتال یک شبه رشد قیمت ۱.۵ درصدی را تجربه کرد، اما از یک ماه پیش افت ۱۵ درصدی را تجربه کرده است.

یک ماه پیش قیمت بیت کوین در کانال ۷۰ هزار دلاری بود و از آن روز تاکنون روند نزولی بیت کوین به پایان نرسیده است. در این مدت، قیمت بیت کوین حتی به طور لحظه ای به ۵۴۳۰۰ دلار کاهش یافته است که پایین ترین سطح مهم ترین ارز دیجیتال جهان از نیمه اول سال است. اسفند سال گذشته

قیمت بیت کوین اکنون گزینه دیگری ندارد. بخشی از تحلیلگران روند صعودی بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته را به فال نیک گرفتند و از پایان سقوط بیت کوین صحبت کردند. در سوی دیگر ماجرا، برخی از تحلیلگران معتقدند که الگوریتم قبلی بیت کوین نشان می دهد که احتمال سقوط بیت کوین تا مرز ۵۰ هزار دلار وجود دارد.

قیمت بیت کوین اکنون در اوج تاریخی خود است اسفند در سال گذشته حدود ۱۵ هزار دلار تشکیل شد که معادل ۲۰ درصد کاهش در مدت تقریباً چهار ماه است.

قیمت اتریوم؛ کاهش ۱۵ درصدی در یک ماه

قیمت اتریوم در ماه گذشته تقریباً مطابق با بیت کوین کاهش یافته است. همزمان با کاهش ۱۵ درصدی بیت کوین، ارزش اتریوم نیز به همین میزان کاهش یافته است.

قیمت اتریوم هم اکنون به ۳۹۰۰ دلار رسیده است که معادل تقریباً ۱۸۲ میلیون تومان است. یک ماه پیش، قیمت اتریوم کمی بیش از ۳۷۰۰ دلار بود.

البته اتریوم هفته گذشته و برای اولین بار از سطح پایین تری رسید بهمن سال گذشته به دو هزار و ۸۵۵ دلار کاهش یافت.

اکنون سرمایه گذاران اتریوم بر اساس تحلیل تکنیکال باید به مقاومت شکل گرفته در محدوده ۲۸۰۰ دلار امیدوار باشند، در غیر این صورت طبق همین تحلیل، قیمت اتریوم با عقب نشینی از محدوده ۲۷۸۰ دلاری، پتانسیل کاهش را دارد. ۲۶۶۰ دلار و در مراحل بعدی به ۲ می رسد ۱۵۰۰ دلار دارد.

قیمت اتریوم با در نظر گرفتن ضررهای هفته های گذشته، فاصله بیشتری با قله تاریخی پید کره دارد. وسط آذر در سال ۱۴۰۰، قیمت اتریوم به ۴۶۰۰ دلار رسید و اکنون شاهد کاهش تقریباً ۱۵۰۰ دلاری نسبت به آن روز هستیم. عددی معادل ۳۳ ​​درصد.

قیمت ارز دیجیتال; ۲۵ درصد سقوط Dogecoin در یک ماه

سقوط غیرقابل برگشت بیت کوین بر روند سایر ارزهای رمزنگاری معروف تأثیر می گذارد و با کاهش ۲۵ درصدی قیمت دوج کوین در ماه گذشته همزمان شده است.

دوج کوین که اتفاقا یکی از ارزهای رمزنگاری شده مهم برای سرمایه گذاران ایرانی است، در این مدت از ۰.۱۴۴ دلار به ۰.۱۰۹ دلار به پایین ترین حد خود در چهار ماه گذشته رسیده است.

بایننس کوین که از نظر تسلط بر بازار پس از بیت کوین، اتریوم و تتر در رتبه چهارم قرار دارد، ۱۹ درصد از قیمت خود را از دست داده است. این عدد برای کاردانو حدود ۱۴ درصد محاسبه شده است. سرمایه گذارانی که به سولانا و ریپل امیدوار بودند به ترتیب شاهد کاهش ۹ و ۱۱ درصدی ارزش سرمایه خود بودند. با این حال، تون‌کوین از سقوط بیت‌کوین جان سالم به در برده است و ارز دیجیتال با پشتوانه تلگرام علی‌رغم سقوط بیت‌کوین در ماه گذشته، بازدهی مثبتی از خود به جای گذاشته است.

تاثیر سقوط بیت کوین بر بازار ارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال

۲۰ خرداد

۲۰ تیر

نرخ تغییر

بیت کوین

۷۰ هزار تومان

۵۸ هزار و ۵۰۰ دلار

کاهش ۱۵ درصدی

اتریوم

سه هزار و ۶۰۰ تومان

سه هزار و ۹۰ تومان

کاهش ۱۵ درصدی

بایننس کوین

۶۴۰ دلار

۵۲۰ دلار

۱۹ درصد کاهش

سولانا

۱۶۰ دلار

۱۴۳ دلار

۹ درصد کاهش داشته است

موج دار شدن

۰.۵ دلار

۰.۴۴ دلار

۱۱ درصد کاهش داشته است

تونکین

۷.۱ دلار

۷.۳ دلار

سه درصد افزایش

دوج کوین

۰.۱۴۴ دلار

۰.۱۰۹ دلار

کاهش ۲۵ درصدی

کاردانو

۰.۴۴ دلار

۰.۳۸ دلار

کاهش ۱۴ درصدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا