اقتصاد جهان

سقوط سهام اپل درپی کاهش فروش آیفون 15

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از راشاتودی، پس از کاهش فروش آیفون ۱۵ و اقدام بانک بارکلیز برای کاهش ارزش سهام اپل، این غول فناوری روز سه شنبه افت ۴ درصدی سهام خود را به ثبت رساند و این کاهش در روز چهارشنبه نیز ادامه یافت.

این کاهش قیمت سهام، که ناشی از کاهش فروش آیفون ۱۵ است، تحلیلگران و سرمایه گذاران را در مورد چشم انداز فروش آیفون ۱۶ و پیش بینی گسترده تر صنعت نگران کرده است.

تیم لانگ، تحلیلگر بانک بارکلیز، نه تنها در مورد فروش سخت افزار اپل، بلکه در مورد تجارت خدمات آن نیز ابراز نگرانی کرد و از تشدید مقررات به عنوان عامل احتمالی کاهش نام برد.

پیش بینی طولانی چالش های نظارتی می تواند رشد بخش خدمات پرسود اپل را کند کند.

اگرچه تیم کوک، مدیر عامل اپل در تماس قبلی با سرمایه گذاران، رشد خدمات را «بهتر از حد انتظار» برجسته کرد، بارکلیز همچنان در مورد قابل اعتماد بودن این رشد در بلندمدت تردید دارد.

طبق این گزارش، اقدامات نظارتی همچنین عدم اطمینان بیشتری را در مورد چشم‌انداز تجاری اپل ایجاد کرده است، زیرا لانگ به تأثیر بالقوه تحقیقات در «فروشگاه‌های اپلیکیشن» اشاره می‌کند.

این عوامل باعث شده تا بانک بارکلیز موضع محتاطانه تری نسبت به عملکرد آینده اپل اتخاذ کند.

نگرانی ها در مورد سهام اپل فقط مربوط به این شرکت نیست، زیرا شرایط کلی بازار نیز در کاهش اخیر نقش داشته است.

بازار سهام ایالات متحده کاهش یافته است که نشان دهنده آغاز احتمالی کاهش تا سال ۲۰۲۴ پس از عملکرد قوی در سال گذشته است.

S&P 500 تقریباً ۰.۶ درصد سقوط کرد و میانگین صنعتی داوجونز اندکی افزایش یافت. نزدک کامپوزیت به رهبری سهام‌های فناوری نیز با کاهش ۱.۶ درصدی مواجه شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا