سقوط شاخص اعتماد مصرف کننده در آمریکا
براساس داده هایی که سازمان تحقیقاتی هیئت مدیره را روز سه شنبه منتشر کرده است ، شاخص اعتماد مصرف کننده ایالات متحده در ماه ژوئن برخلاف پیش بینی ها سقوط کرد.
این شاخص در این ماه با ۵.۴ امتیاز به ۹۳ واحد سقوط کرد و ماه گذشته روند صعودی را به دست آورد.
تعداد ماه مه پس از بررسی به ۹۸.۴ واحد افزایش یافت. بازارها شاخص ژوئن را به ۹۹.۴ واحد پیش بینی کردند.
براساس این گزارش ، “شاخص وضعیت فعلی” ، که نشان دهنده ارزیابی شرایط فعلی بازار کار توسط مصرف کنندگان آمریکایی است ، در ماه ژوئن ۶.۴ واحد سقوط کرد و به ۱۲۹.۱ واحد رسید.
“شاخص انتظار” ، که در آن ارزیابی کوتاه مدت مصرف کنندگان با توجه به درآمد ، کار و وضعیت بازار کار ارزیابی می شود ، در ۶۹ واحد ۴.۶ واحد کاهش یافته است.
این شاخص بسیار پایین تر از آستانه ۸۰ واحد بود ، سطح ، که انتظار رکود سال آینده را نشان می دهد.
استفانی گیکارد ، اقتصاددان ارشد کنفرانس هیئت مدیره گفت: “اعتماد به نفس مصرف کننده در ماه ژوئن تضعیف شد و تقریباً نیمی از رشد قابل توجه در ماه مه حذف شد.”
وی افزود: ارزیابی وضعیت فعلی توسط مصرف کنندگان و امیدهای آنها برای آینده نقش داشته است و افزود که مصرف کنندگان نیز نسبت به شرایط و ضوابط فعلی نسبت به ماه مه خوش بینی کمتری داشتند.
گیچارد گفت: “ارزیابی فرصت های شغلی موجود در ششم در یک ردیف تضعیف شد ، اما در منطقه مثبت باقی مانده است که مطابق با بازار کار نسبتاً قوی است.”
اقتصاددان گفت که درآمد در آینده ، چشم انداز اشتغال و شرایط و ضوابط ، سه عنصر که انتظارات را تشکیل می دهد کاهش یافته است.
در این گزارش آمده است که عوامل اصلی تأثیرگذار بر برداشت مصرف کنندگان از اقتصاد در ماه مه به میزان قابل توجهی تغییر نکرده است.
مصرف کنندگان هنوز نگران تعرفه ها بودند و نگران این بودند که چگونه این تعرفه ها بر قیمت ها و اقتصاد تأثیر می گذارد.
در ماه ژوئن ، مصرف کنندگان همچنین نگرانی های قابل توجهی در مورد تورم و افزایش هزینه ها ابراز کردند.
گیچارد افزود: “(در نظرسنجی های مصرف کننده) ، با این حال ، بیشتر در مورد کاهش تورم نسبت به ماه گذشته.” این مطابق با کاهش میانگین پیش بینی مصرف کنندگان برای تورم از ۱۲ ماه به ۶ ٪ است (پایین تر از ۶.۴ درصد در ماه مه و ۷ درصد در آوریل).
پایان پیام/