اقتصاد جهان

سقوط شاخص اعتماد مصرف کننده در بزرگ ترین اقتصاد اروپا

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از یورونیوز، شاخص اعتماد مصرف کننده آلمان به شدت کاهش یافته و امیدها برای رشد اقتصادی در بزرگترین اقتصاد اروپا را تضعیف کرده است.

یک نظرسنجی نشان داد که خانوارهای آلمانی و بخش خصوصی به جای افزایش مصرف که نیمی از تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می دهد، مایل به کاهش هزینه ها هستند.

شاخص آب و هوای مصرف کننده GfK، یک نظرسنجی مرکزی از ۲۰۰۰ نفر، با ۴.۹ واحد کاهش به منفی ۲۳.۳ رسید. این مقدار کمترین مقدار در هفت ماه گذشته است. انتظار می رفت این شاخص در حدود منفی ۱۸.۶ باشد.

بر اساس این گزارش، “انتظارات درآمدی به شدت کاهش یافته و تمایل به خرید نیز اندکی کاهش یافته است.” سال

افزایش نگرانی ها در مورد ناامنی شغلی ناشی از از دست دادن شغل در بخش صنعت و پیش بینی های ضعیف رشد اقتصادی نیز بر کاهش این شاخص تأثیرگذار بوده است.

در همین حال، مصرف کنندگان آلمانی برای چهارمین ماه متوالی نسبت به وضعیت کلی اقتصادی این کشور بدبین تر شده اند.

انتظار می رود مصرف خصوصی، که حدود نیمی از تولید ناخالص داخلی آلمان را تشکیل می دهد، کاهش یابد. این اتفاق در شرایطی رخ می دهد که اقتصاد کشور تلاش می کند از رکود جلوگیری کند و بخش صادرات با مشکلات جدی مواجه است.

همچنین نگرانی هایی وجود دارد که دولت بعدی ایالات متحده ممکن است تعرفه های تجاری را بر واردات اروپایی اعمال کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا