اقتصاد جهان

سقوط قیمت بیت کوین تا 66 هزار دلار

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از کوین دسک، قیمت بیت کوین طی روز گذشته با کاهش قابل توجهی روبرو شد و به ۶۶ هزار دلار رسید. این روند نزولی در روز چهارشنبه نیز ادامه یافت. بزرگترین ارز مجازی جهان طی ۲۴ ساعت ۰.۸ درصد از ارزش خود را از دست داده و در حال حاضر با قیمت ۶۷۳۷۲ دلار و ۳ سنت معامله می شود.

این کاهش قیمت در آستانه نشست فدرال رزرو آمریکا و قبل از انتشار گزارش تورم این کشور صورت گرفت.

بیت کوین در روزهای اخیر دستخوش نوسانات شدید بوده و حتی تا ۷۲۰۰۰ دلار نیز افزایش یافته است. دلیل این نوسانات عدم اطمینان در مورد سیاست پولی فدرال رزرو آمریکا است.

نرخ بهره بالا تمایل سرمایه گذاران به سرمایه گذاری های پرخطر مانند ارزهای مجازی را کاهش می دهد. سطح پایین نقدینگی نیز چشم انداز این ارزها را تیره و تار می کند.

با انجام این کار، معامله گران این هفته از بیت کوین و سایر ارزهای مجازی فاصله گرفتند و به صندوق هایی مانند دلار روی آوردند که کمتر تحت تأثیر نرخ بهره قرار می گیرند.

اگرچه بازار ارز مجازی در هفته اول خرداد شاهد ورود سرمایه ۲ میلیارد دلاری بود، اما این اتفاق تاثیری بر قیمت نداشت.

انتظار می رود فدرال رزرو در نشست دو روزه خود که از امروز آغاز می شود، نرخ بهره را بدون تغییر باقی بگذارد. با این حال، ممکن است تورم بالا و بهبود بازار کار در این کشور باعث شود که نرخ بهره بیش از این از این سطح بالاتر رود.

ارزش اتر دومین ارز مجازی جهان نیز با یک درصد کاهش به ۳۵۱۱ دلار و ۹۱ سنت رسید. اتر در روز سه شنبه با ۴.۷ درصد کاهش به ۳۴۹۷ دلار رسید.

انتهای پیام/۱۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا