اقتصاد جهان

سقوط قیمت جهانی طلا پس از 1 ما صعود

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، طلا در آستانه ثبت اولین کاهش هفتگی قیمت خود در یک ماه گذشته به دلیل تثبیت ارزش دلار است. قیمت طلا امروز، در آستانه انتشار آمار اشتغال آمریکا برای بررسی احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو تا ماه مارس، تغییر چندانی نداشت.

قیمت هر اونس طلا با ۰.۱۴ درصد افزایش به ۲۰۳۱ دلار و ۳۰ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۰۶ درصد افزایش به ۲۰۴۷ دلار و ۶۰ سنت رسید.

چشم انداز رو به رشد کاهش نرخ بهره فدرال رزرو، قیمت طلا را به رکورد ۲۱۳۵ دلار و ۴۰ سنت در روز دوشنبه رساند، اما عدم اطمینان در مورد زمان کاهش نرخ باعث شد قیمت طلا در آن روز بیش از ۱۰۰ دلار کاهش یابد.

طلا مطمئناً بالاتر از سطح ۲۰۰۶ است، اما اگر آمار اشتغال امروز ایالات متحده بیش از حد انتظار باشد، این ارزش طلا در خطر است.

داده های اقتصادی ایالات متحده نشان می دهد که رشد در بازار کار این کشور شروع به کند شدن کرده است زیرا افزایش هزینه های استقراض تقاضا را کاهش داده است.

معامله گران در حال حاضر منتظر گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده هستند. انتظار می رود این بخش در ماه گذشته ۱۸۰۰۰۰ شغل ایجاد کند.

بازارها فرض کردند که احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو تا ماه مارس ۶۵ درصد است. اما به نظر می رسد که نرخ بهره حداقل تا ماه جولای تغییر نخواهد کرد.
نرخ‌های بهره پایین‌تر به نفع دارایی‌های غیرانتفاعی مانند طلا است.

نقره با ۰.۳۲ درصد افزایش به ۲۴ دلار و ۱۴ سنت و پلاتین با ۰.۷۱ درصد افزایش به ۹۱۶ دلار و ۲۹ سنت رسید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا