طلا و ارز

سقوط قیمت طلای جهانی به زیر ۲۰۰۰ دلار







پس از انتشار گزارش تورم قوی تر از حد انتظار آمریکا، قیمت جهانی طلا امروز به پایین ترین حد در دو ماه گذشته رسید و زیر مرز ۲۰۰۰ دلار معامله شد.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا در روز سه شنبه با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۹۹۱ دلار و ۹ سنت در هر اونس رسید که پایین ترین رقم از ۱۳ دسامبر بود. طلا روز سه شنبه حدود ۱.۴ درصد کاهش یافت که بزرگترین کاهش روزانه آن از ۴ دسامبر تاکنون است. قیمت طلای آمریکا با ۰.۲ درصد کاهش به دلار و ۶۰ سنت در هر اونس رسید.

قیمت مصرف کننده ایالات متحده در ژانویه بیش از حد انتظار افزایش یافت. شاخص دلار آمریکا نزدیک به بالاترین حد سه ماهه بود، در حالی که بازدهی خزانه داری ۱۰ ساله نزدیک به بالاترین حد در دو ماه و نیم گذشته بود. شاخص‌های بازار سهام جهانی روز سه‌شنبه شاهد کاهش بیش از یک درصدی هر سه شاخص اصلی سهام آمریکا بودند.

احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه ژوئن

بازارهای پول در حدود سه چهارم کاهش نرخ در سال جاری قیمت گذاری کرده اند، که از چهار مورد قبل از انتشار آمار تورم افزایش یافته است. اولین کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه ژوئن با احتمال ۷۵ درصد انتظار می رود.

به گزارش رویترز، سرمایه گذاران اکنون روی خرده فروشی ایالات متحده در روز پنجشنبه و اعداد شاخص قیمت تولید کننده در روز جمعه متمرکز شده اند. حداقل پنج نفر از مقامات فدرال رزرو قرار است در این هفته سخنرانی کنند.

در سایر نقاط بازار فلزات گرانبها، پلاتین با ۰.۱ درصد کاهش به ۸۷۰.۸۱ دلار در هر اونس، پالادیوم ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۸۵۹.۴۹ دلار و نقره با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۲.۰۳ دلار رسید.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا