طلا و ارز

سقوط هفتگی قیمت طلای جهانی







قیمت جهانی طلا روز جمعه (۱۵ مارس) ۰.۵ درصد کاهش یافت و به سمت اولین کاهش هفتگی خود در چهار سال گذشته پیش رفت.



قیمت جهانی طلا در روز جمعه (۱۵ مارس) به اولین کاهش هفتگی خود در چهار سال گذشته رسید زیرا نرخ های تورم ایالات متحده نشان می دهد که فدرال رزرو ممکن است تعداد کاهش نرخ بهره را در سال جاری کاهش دهد، احتمالاً اولین کاهش نرخ پس از ژوئن است.

طلا با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۱۶۲ دلار یا ۶۶ سنت در هر اونس رسید، اما در مسیر کاهش هفتگی بیش از ۰.۵ درصدی قرار داشت که اولین کاهش از اواسط فوریه بود. قیمت طلای آمریکا بدون تغییر در ۲۱۶۷ دلار بود.

قیمت‌های تولیدکننده ایالات متحده در ماه فوریه به دلیل افزایش قیمت‌های کالاهایی مانند بنزین و مواد غذایی بیش از حد انتظار افزایش یافت که می‌تواند ترس از بازگشت تورم را تقویت کند. تورم بالاتر، فدرال رزرو را تحت فشار قرار می دهد تا نرخ بهره را بالا نگه دارد، که بر دارایی های بدون بازده مانند طلا تأثیر می گذارد. اعداد تورم مصرف کننده در اوایل این هفته نیز حاکی از تداوم تورم است.

داده‌ها نشان می‌دهد که خرده‌فروشی در ایالات متحده در ماه گذشته بهبود یافته است، اما کمتر از برآوردهای تحلیل‌گران است، زیرا خانوارها با تورم و هزینه‌های بالاتر وام‌گیری دست و پنجه نرم می‌کنند و افراد کمتری درخواست بیکاری ارائه می‌کنند. طبق برنامه احتمال نرخ LSEG، معامله گران احتمال کاهش نرخ بهره را در نشست ژوئن فدرال رزرو از حدود ۷۵ درصد در جمعه گذشته به ۶۱ درصد کاهش داده اند.

رشد هفتگی شاخص دلار آمریکا

شاخص دلار آمریکا تا کنون در این هفته ۰.۷ درصد افزایش یافته است که در مسیر رسیدن به بزرگترین رشد هفتگی از اواسط ژانویه است. سرمایه گذاران همچنین خطرات ژئوپلیتیکی بین روسیه و اوکراین را ارزیابی کردند، زیرا یک مقام ارشد اطلاعاتی اوکراین گفت که این دو منطقه مرزی به مناطق جنگی فعال تبدیل شده اند.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا