فناوری

سقوط هواپیمای عکاس «طلوع زمین»، اولین عکس‌رنگی زمین از فضا؛ ویلیام آندرس در ۹۰ سالگی خلبانی می‌کرد

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

یورونیوز: ویلیام آندرس، فضانورد سابق آپولو ۸ که بیش از ۵۵ سال پیش عکس جاودانه “طلوع زمین” را ثبت کرد، روز جمعه بر اثر سقوط هواپیمای او که به تنهایی در حال پرواز بود در آب های ایالت واشنگتن درگذشت.

ویلیام اندرس، فضانورد سابق آپولو ۸ که بیش از ۵۵ سال پیش عکس نمادین “طلوع زمین” را گرفت، روز جمعه در اثر سقوط هواپیمای او به تنهایی در آب های ایالت واشنگتن کشته شد.

لحظه به تصویر کشیدن تنهایی و شکنندگی سیاره در فضا

خود ویلیام اندرس قبلا گفته بود که عکسی که از طلوع خورشید گرفت شاید مهم‌ترین کمک او در آن ماموریت فضایی بود، اما او به همه اطمینان داد که دو فضاپیمای اصلی آپولو ۸، ماژول فرماندهی و ماژول خدمات، نیز بی‌نقص عمل می‌کنند. . انجام می دهند.

عکسی که او گرفت، اولین تصویر رنگی زمین از فضا، به دلیل تغییر دیدگاه انسان ها در سیاره زمین، یکی از مهم ترین عکس های تاریخ معاصر به حساب می آید. این عکس با نشان دادن انزوا و شکنندگی زمین در فضا جرقه شکل گیری جنبش های جهانی زیست محیطی را زد.

آندرس این عکس را در حین چرخش چهارم خدمه به دور ماه گرفت، در حالی که با عجله سعی داشت حالت دوربین خود را از سیاه و سفید به حالت رنگی تغییر دهد.

“اوه خدای من، به آن منظره نگاه کن!” آندرس در آن لحظه با هیجان گفت: زمین در حال افزایش است. وای، این زیباست!»

ماموریت آپولو ۸ در دسامبر ۱۹۶۸ اولین باری بود که یک انسان از مدار پایین زمین عبور کرد تا به ماه برسد و سالم برگردد. این جسورانه ترین و شاید خطرناک ترین ماموریت ناسا بود که هفت ماه بعد راه را برای فرود آپولو به ماه هموار کرد.

سقوط هواپیما چگونه اتفاق افتاد؟

کلانتر شهرستان سن خوان اعلام کرد که حدود ساعت ۱۱:۴۰ صبح به وقت محلی گزارشی مبنی بر سقوط و غرق شدن یک هواپیمای قدیمی در آب های شمال جزیره جونز منتشر شده است. گرگ اندرس همچنین تایید کرد که جسد پدرش بعد از ظهر جمعه پیدا شده است.

در زمان پرواز، ویلیام اندرس تنها خلبان هواپیمای Beechcraft A45 بود. علت سقوط هواپیما در دست بررسی است.

این فضانورد قبلاً گفته بود که آرزو دارد می‌توانست عکس‌های بیشتری بگیرد.

آندرس همچنین به عنوان خدمه پشتیبان در آپولو ۱۱ و جمینی ۱۱ در سال ۱۹۶۶ خدمت کرد، اما ماموریت آپولو ۸ تنها زمانی بود که او به فضا فرستاده شد.

آندرس در ۱۷ اکتبر ۱۹۳۳ در هنگ کنگ به دنیا آمد. در آن زمان، پدرش ستوان نیروی دریایی ایالات متحده در یک قایق توپدار در رودخانه یانگ تسه چین بود.

آندرس و همسرش والری در سال ۱۹۹۶ موزه پرواز هریتیج را در ایالت واشنگتن تأسیس کردند. این زوج در سال ۱۹۹۳ به جزیره اورکاس در مجمع الجزایر سن خوان نقل مکان کردند. آنها صاحب شش فرزند و ۱۳ نوه شدند.

او در سال ۱۹۵۵ از آکادمی نیروی دریایی فارغ التحصیل شد و به عنوان خلبان جنگنده در نیروی هوایی خدمت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا