محیط زیست

سقوط ۱۰ اصله درخت در اصفهان بر اثر تندباد

منصور شهفروش در گفت و گو با خبرنگار افق میهن در اصفهان، با اشاره به استقرار و آغاز فعالیت سامانه همرفتی با طوفان ناگهانی، خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی از امروز تا چهارشنبه بعدازظهر هفته جاری در استان، اظهار کرد: این سامانه با طوفان ناگهانی، خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی با بارش های سیل آسا، در نواحی غرب، شمال، شرق و مرکزی تگرگ، رعد و برق و رعد و برق پیش بینی می شود.

وی افزود: وزش باد شدید موقتی طی بعدازظهر امروز ۱۰ اصله درخت را در مناطق مختلف و مرکز استان شکسته و قطع کرده اما تاکنون تلفات جانی گزارش نشده است. اجرای داربست و رعایت اصول ایمنی تابلوهای بین شهری و شهری به مدیریت راهداری، شهرداری و دهیاری ها تاکید شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه بر اساس پیش بینی ها فعالیت این سامانه همرفتی با بارش های ناگهانی، کاهش دید و گرد و خاک همراه است، اظهار داشت: احتیاط در سفرهای درون و برون شهری، تمهیدات لازم برای حفظ گلخانه ها محصولات کشاورزی به ویژه در جاده های بادخیز و گرد و غبار، تعلیق فعالیت در هوای آزاد، چرای دام در حاشیه رودخانه ها، چراگاه های احشام و ممنوعیت کوهنوردی، استقرار عشایر در ارتفاعات به ویژه در غرب کشور. استان، اطلاع رسانی و توصیه شد.

وی در خصوص استقرار و آمادگی تیم های امداد و نجات در جاده های استان گفت: با فعالیت سامانه کانوکشن، بارش های سیل آسا و وزش باد شدید، تیم های فوریت های پزشکی، پایگاه های راه حلال احمر، راهداری، شرکت های امداد و نجات جاده ای، خودرو و برق فعال است.”

این شیشه ساز با هشدار نسبت به وزش باد لحظه ای و طوفان گرد و خاک در استان اصفهان تصریح کرد: شرایط جوی تا بعدازظهر چهارشنبه هفته جاری وزش باد و گرد و خاک لحظه ای پیش بینی می شود و پس از آن اقدامات لازم انجام می شود. هشدارها و هشدارهایی از جمله حفاظت از کمپ های مسافرتی در برابر باد و باد شدید به عوامل مدیریت بحران استان داده شده است.

وی افزود: با تجربه به دست آمده از حوادث ناشی از وزش باد شدید طی یکسال گذشته به دلیل وقوع طوفان و گرد و خاک در مناطق استان، اقدامات لازم توسط شهرداری ها و اداره راه برای مقاوم سازی سازه های ناپایدار انجام شده است. مانند تابلوهای تبلیغاتی، داربست، تابلوهای راهنمایی و گردشگری. اطلاع رسانی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه در زمان طوفان از نشستن زیر درختان فرسوده و بالا رفتن از ارتفاعات خودداری کنید، خاطرنشان کرد: پلیس راه کنترل تردد در جاده ها را برعهده دارد تا هشدارهای لازم و لازم صادر شود. محدودیت هایی برای برخی جاده ها اعمال می شود. با وقوع رگبارهای لحظه ای و کاهش دید، رانندگان موظفند با رعایت نکات لازم، ایمنی تردد را جدی بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا