اقتصاد جهان

سقوط 20 درصدی اقتصاد رژیم صهیونیستی درپی ادامه جنگ

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از راشاتودی، بر اساس گزارش اداره مرکزی آمار رژیم صهیونیستی، اقتصاد این رژیم در سه ماهه چهارم سال گذشته با یکی از بزرگترین افتهای خود به دلیل ادامه جنگ علیه رژیم صهیونیستی مواجه شد. حماس

تولید ناخالص داخلی اسرائیل در سه ماه آخر سال ۲۰۲۳، ۱۹.۴ درصد کاهش یافت که اولین کاهش سه ماهه اقتصاد اسرائیل در دو سال اخیر است.

این کاهش به طور قابل توجهی بدتر از پیش بینی اجماع بلومبرگ و رویترز برای کاهش ۱۰ درصدی بود.

به گفته اقتصاددانان، جنگ بین اسرائیل و حماس به تعطیلی مشاغل، تخلیه بسیاری از مناطق و فراخوانی بی سابقه نیروهای ذخیره رژیم منجر شد و حدود ۸ درصد از نیروی کار اسرائیل را از بین برد.

بلومبرگ در گزارشی نوشت که جنگ با «محدودیت‌هایی شبیه به محدودیت‌های دوران همه‌گیری کووید-۱۹» و کاهش ناگهانی تولید، تخلیه موقت مدارس، دفاتر و تعطیلی پروژه‌های ساختمانی، اختلالات شدیدی در اقتصاد ۵۲۰ میلیارد دلاری اسرائیل ایجاد کرده است. است.

بر اساس این گزارش، سرمایه گذاری در اسرائیل با ۷۰ درصد کاهش، بیشترین ضربه را خورد، در حالی که مصرف بخش خصوصی، محرک اصلی رشد اقتصادی، در سه ماهه چهارم ۲۷ درصد کاهش یافت.

این داده ها همچنین نشان می دهد که مصرف بخش عمومی تقریبا ۹۰ درصد کاهش یافته است.

این در حالی است که طبق آمار، هزینه های رژیم صهیونیستی ۸۸.۱ درصد افزایش یافته است که هزینه های نظامی نقش زیادی در این افزایش دارد.

برای کل سال، تولید ناخالص داخلی اسرائیل ۲ درصد رشد کرد که نسبت به رشد ۶.۵ درصدی سال ۲۰۲۲ کاهش شدیدی داشت.

بانک مرکزی اسرائیل تخمین رشد خود برای سال ۲۰۲۴ را ۲ درصد اعلام کرده است، در حالی که وزارت دارایی این رژیم رشد ۱.۶ درصدی را پیش بینی کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا