اقتصاد جهان

سقوط 20 درصدی جرایم سایبری در بازار ارزهای دیجیتال

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از ملی نیوز، شرکت تحلیل ارزهای دیجیتال «Chinalysis» در گزارشی اعلام کرد که علیرغم افزایش سرقت های نقدی و حملات باج افزاری، ارزش فعالیت های غیرقانونی در بخش ارزهای دیجیتال در نیمه اول سال جاری حدود ۲۰ درصد کاهش یافته است. ۲۰۲۴.

این شرکت مستقر در نیویورک در گزارش شش ماهه خود اعلام کرد که تراکنش های غیرقانونی از ۲۰.۹ میلیارد دلار به ۱۶.۷ میلیارد دلار در نیمه اول سال جاری کاهش یافته است که نشان می دهد فعالیت های قانونی با سرعت بیشتری در حال افزایش است.

با این حال، درآمد وجوه دزدیده شده تقریباً دو برابر شده است، از ۸۵۷ میلیون دلار به ۱.۵۸ میلیارد دلار، در حالی که درآمد باج افزار حدود ۲ درصد افزایش یافته و به ۴۵۹.۸ میلیون دلار رسیده است، در حالی که در مدت مشابه سال گذشته ۴۴۹.۱ میلیون دلار بوده است.

تحلیلگران Chinalysis در یادداشتی تحقیقاتی نوشتند که تا کنون در سال جاری، ورودی به خدمات حقوقی در بالاترین سطح خود از سال ۲۰۲۱، اوج بازار صعودی قبلی بوده است. این یک نشانه امیدوارکننده برای پذیرش بیشتر ارزهای دیجیتال در جهان است.

بر اساس این گزارش، صنعت ارزهای دیجیتال با مشکلات متعددی از جمله تلاش نهادهای نظارتی برای اعمال محدودیت و کنترل بر این صنعت مواجه است. در عین حال، سوالات زیادی در مورد نحوه عملکرد این بخش و فرصت های سوء استفاده مجرمان سایبری از آن وجود دارد.

این وضعیت در سال ۲۰۲۲ به اوج خود رسید، یکی از پرتلاطم ترین سال ها در تاریخ ارزهای دیجیتال، با سقوط چندین شرکت بزرگ، از جمله Celsius Network، Three Arrows Capital و به ویژه FTX متعلق به Sam Benkman-Fried.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا