اقتصاد جهان

سقوط 50 درصدی سود خودروساز ایتالیایی-آمریکایی

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از CNBC، سازنده خودروهای جیپ، دوج و فیات، شرکت ایتالیایی-آمریکایی Stlantis در گزارشی اعلام کرد که سود خالص این شرکت در نیمه اول سال به دلیل ضعف، حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است. فروش در این کشور

این شرکت که شامل برندهای معروفی مانند جیپ، دوج، فیات، کرایسلر و پژو است، سود خالص نیمه اول خود را ۵.۶ ​​میلیارد یورو (۶.۰۷ میلیارد دلار) گزارش کرد که ۴۸ درصد کاهش نسبت به دوره مشابه در سال ۲۰۲۳ دارد.

درآمد عملیاتی تعدیل شده آتلانتیس در شش ماهه اول سال ۲۰۲۴ به ۸.۵ میلیارد یورو رسید که نسبت به ۵.۷ میلیارد یورو در سال گذشته کاهش داشت که عمدتاً به دلیل فروش کمتر در آمریکای شمالی است.

سهام Stellantis که در بورس اوراق بهادار میلان ایتالیا پذیرفته شده است، حدود ۸.۵ درصد کاهش یافت.

کارلوس تاوارس، مدیرعامل Astelantis در بیانیه‌ای گفت: «عملکرد شرکت در نیمه اول سال ۲۰۲۴ کمتر از انتظارات ما بود، که هم شرایط چالش‌برانگیز صنعت و هم مسائل عملیاتی ما را منعکس می‌کرد.

فروش Stlantis در ایالات متحده در نیمه اول سال حدود ۱۶ درصد کاهش یافت، زیرا Stlantis تنها خودروساز بزرگ ایالات متحده بود که در سال گذشته نسبت به سال ۲۰۲۲ کاهش فروش را گزارش کرد.

بر اساس این گزارش، سهم بازار Stlantis در آمریکای شمالی ۸.۲ درصد در نیمه اول سال بوده که ۱.۸ درصد کاهش داشته است.

نتایج Stellantis پس از انتشار گزارش های درآمد سه ماهه دوم از سوی برخی خودروسازان آمریکایی از جمله جنرال موتورز و فورد موتور منتشر شد.

جنرال موتورز روز سه شنبه پس از شکست دادن انتظارات درآمدی وال استریت به چندین هدف مالی کلیدی دست یافت، در حالی که فورد کاهش سود تعدیل شده را در روز چهارشنبه گزارش داد که سرمایه گذاران را ناامید کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا