فناوری

سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI: نسل Z با هوش مصنوعی، خوش‌شانس‌ترین است

افق میهن پایگاه داده اخبار تحلیلی (ofoghmihan.ir):

Digiato: سام آلتمن ، مدیرعامل Openai ، نسل Z را “خوش شانس ترین نسل تاریخ” خواند. او معتقد است ، با وجود ترس های روزافزون در مورد از بین بردن مشاغل ، هوش مصنوعی با دموکراتیک کردن ابزارهای قدرتمند ، جوانان را برای جوانان فراهم کرده است که فرصت های بی سابقه ای برای کارآفرینی و خلاقیت دارند. فرصت هایی که به آنها امکان می دهد تا با تیم های کوچک تأثیر یک میلیارد دلاری ایجاد کنند.

سام آلتمن در مصاحبه با مکالمات عظیم ، به یکی از بزرگترین نگرانی های دوران ما ، تأثیر هوش مصنوعی در بازار کار پرداخت. وی ضمن تأیید اینکه “برخی از دسته های شغلی کاملاً از بین می روند” ، او پیش بینی های مربوط به جایگزینی نیمی از مشاغل اداری را در پنج سال آینده رد نکرد ، اما دیدگاه کاملاً متفاوت و خوش بین برای نسل جوان فراهم کرد. گفت “[جایگزینی مشاغل] همیشه در تاریخ اتفاق افتاده است و جوانان بهترین تطبیق آن هستند. “من بیشتر نگران یک سال ۵ ساله از ۵ ساله هستم.”

خوش بینی آلتمن ریشه در یک عقیده اساسی دارد: هوش مصنوعی موانع بین “ایده” و “اجرای” را از بین برده است. او معتقد است که با ظهور مدل های قدرتمند مانند GPT-5 ، هر شخص به ابزارهایی دسترسی دارد که فقط در دسترس شرکت های بزرگ بود. آلتمن دنیایی را تصور می کند که در آن شخص به تنهایی می تواند یک شرکت میلیارد دلار راه اندازی کند. کارهایی که در گذشته به تیم های چند منظوره نیاز داشت.

او پیش بینی می کند که همراه با حذف برخی از مشاغل ، آنها همچنین “مشاغل کاملاً جدید ، هیجان انگیز و با درآمد بالا” ظاهر می شوند. وی گفت: “یک دانشجوی کالج ممکن است ۵ سال دیگر برای یک مأموریت اکتشافی در منظومه شمسی با یک فضاپیما ، دانشگاه را ترک کند.”

با این حال ، این خوش بینی با واقعیت های نگران کننده فعلی مغایرت دارد. طبق تحلیل گلدمن ساکس ، مدرک دانشگاه دیگر کار زیادی را تضمین نمی کند و بازار کار فارغ التحصیلان جدید تضعیف می شود. همچنین فقط در ماه ژوئیه ، موجی از اخراج گزارش شده است که تقریبا نیمی از آنها به طور مستقیم با اجرای اطلاعات مصنوعی مرتبط بوده است.

در بخش دیگری از این گفتگو ، آلتمن به موضوع بزرگ دیگری پرداخت: چگونه جامعه با دنیای اشباع محتوای هوش مصنوعی سازگار خواهد شد؟ او معتقد است که تعریف ما از “واقعیت” به تدریج تغییر خواهد کرد ، درست همانطور که عکس های آیفون امروز با هوش مصنوعی بسیار پردازش می شوند. او می گوید: “رسانه ها همیشه کمی واقعی و کمی غیر واقعی هستند.” وی تأکید کرد که بررسی این آینده به “فروتنی و باز بودن در راه حل های جدید” نیاز دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا