ترندهای روز

سم آلتمن ظاهراً با کمک «امت شیر» و مدیرعامل Airbnb به OpenAI بازگشته است

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

یک گزارش جدید می گوید، امت شیر، مدیرعامل سابق توییچ، که به عنوان مدیرعامل موقت OpenAI ایران تحلیل شد، و برایان چسکی، مدیر عامل Airbnb، ظاهراً در بازگشت سم آلتمن به شرکتی که ChatGPT را ایجاد کرده بود، نقش داشتند.

امت شیر ​​تنها ۷۲ ساعت قبل از بازگشت سم آلتمن به عنوان مدیر عامل موقت OpenAI خدمت کرد. اما این وضعیت به سرعت تغییر کرد و آلتمن با کمک او و برایان چسکی به موقعیت خود بازگشت.

برایان چسکی، سم آلتمن و امت شیر ​​سال‌هاست که یکدیگر را می‌شناسند و در مورد خطرات هوش مصنوعی بحث می‌کنند. اما شواهد نشان می دهد که آنها در شرایط سخت با هم متحد می شوند تا کارها را به نتیجه برسانند.

سام آلتمن با کمک مدیر عامل موقت OpenAI و مدیرعامل Airbnb به سمت خود بازگشت.

به گزارش وال استریت ژورنال، در خلال اخراج غیرمنتظره سام آلتمن از OpenAI در ماه گذشته، برایان چسکی، مدیرعامل Airbnb و امت شیر ​​که کمتر از ۷۲ ساعت به عنوان مدیر عامل موقت OpenAI مشغول به کار بودند، به بازگشت آلتمن کمک کردند.

برایان چسکی یکی از اولین افرادی بود که سم آلتمن وقتی فهمید از OpenAI اخراج شده است با او تماس گرفت. به گفته The Information، این دو بیش از یک دهه است که با هم دوست هستند و آلتمن به عنوان مشاور در شتابدهنده استارتاپی Y Combinator، چسکی را راهنمایی کرده است.

به گزارش وال استریت ژورنال، آلتمن دقایقی پس از دریافت خبر برکناری چسکی در ۱۷ نوامبر پیامک ارسال کرد. نیویورک تایمز گزارش داد، هنگامی که در آن روز صحبت کردند، چسکی از آلتمن سؤال کرد که چرا هیئت مدیره او را اخراج کرده است، نیویورک تایمز گزارش داد تا شرایط را بررسی کند. .

باید گفت که چسکی فقط از روی کنجکاوی سوالاتی از آلتمن نپرسید. به گزارش وال استریت ژورنال، زمانی که Emmett Shear برای مدت کوتاهی سکان مدیریت OpenAI را بر عهده گرفت، آنها به فکر باز کردن مسیری برای بازگشت آلتمن افتادند و در نهایت این اتفاق افتاد.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا