سنگاپور بزرگترین بانک آمریکا را ۱.۸ میلیارد دلار جریمه کرد
بانک مرکزی سنگاپور بانک جی پی مورگان چیس (JPMorgan Chase) را ۲.۴ میلیون دلار سنگاپور (۱.۷۹ میلیون دلار آمریکا) به دلیل کوتاهی در پیشگیری و کشف تخلفات مدیران روابط عمومی خود جریمه کرد.
مقامات پولی سنگاپور (MAS) اعلام کردند که مدیران روابط عمومی بانک آمریکایی در ۲۴ مورد از معاملات اوراق قرضه خارج از بورس اطلاعات نادرست یا ناقصی را به مشتریان ارائه کرده و از آنها کارمزد اضافی بالاتر از نرخ های توافق شده دریافت کردند.
در بیانیه ای، تنظیم کننده اعلام کرد که جی پی مورگان فرآیندها و کنترل های کافی برای اطمینان از اینکه مدیران روابط با مشتریان از پیش توافق شده (تفاوت بین قیمت های پیشنهادی و درخواستی) برخوردار هستند، ندارد.
بانک مرکزی سنگاپور اعلام کرد که این بانک مسئولیت شکست خود در جلوگیری یا کشف تخلف را پذیرفته و جریمه مدنی را به MAS پرداخت کرده است.
به گفته این رگولاتور، این بانک هزینه های اضافی دریافتی را به مشتریان آسیب دیده بازپرداخت کرده است. این بانک همچنین چارچوب قیمت گذاری و کنترل های داخلی خود را برای جلوگیری از تکرار چنین تخلفاتی بهبود بخشیده است.