اخبار بورس

سهامداران بانک دی بخوانند | با لغو پذیرش دی، حالا چه خواهد شد؟

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهام۳۱ مهرماه امسال، سایت ایران تحلیل طبق روال هر هفته نمادهای مشمول روند توقف را معرفی کرد. در این مقاله با عنوان خطر تعلیق به دلیل این ده نماد وجود دارد سهامداران این ده نماد گوش فرا دهند! منتشر و اعلام شده که یکی از نمادهای ده گانه، بانک دی است و سهامداران این نماد باید از توقف آن مطلع باشند.

داد از اول مرداد ماه سال جاری به دو دلیل زیر مشمول روند تعلیق شده است:

۱. موضوع ماده ۱۴۱ قانون تجارت به مدت ۴ سال مالی متناوب در ۵ سال اخیر.

۲. عدم رعایت الزامات بخشنامه اجرایی افشای اطلاعات توسط شرکت های ثبت شده در سازمان.

به هر حال دقیقا یک هفته بعد و در اول آبان ماه سال جاری، اطلاعیه توقف دی از کدال منتشر و معاملات این نماد متوقف شد. در این اطلاعیه آمده است:

به اطلاع می رساند به دلیل عدم رعایت مفاد ماده ۳۹ دستورالعمل پذیرش، تحویل و انتقال اوراق بهادار در بورس ایران و عدم رعایت الزامات ماده ۴۲ دستورالعمل پذیرش اوراق بهادار، خارج از کشور ایران بورس اقداماتی را انجام داده است نماد معاملاتی به حالت تعلیق درآمد. بدیهی است بازگشایی نماد معاملاتی ناشر منوط به رعایت الزامات ماده ۴۲ بخشنامه پذیرش اوراق بهادار است.

اکنون که ۳۸ روز از لغو این نماد می گذرد، امروز ۱۷ آذر ۱۴۰۲ مجددا به کدال ابلاغ شده است که پذیرش این نماد را لغو کند. این نماد گفت:

به استناد ماده ۴۲ بخشنامه پذیرش، تحویل و انتقال اوراق بهادار در فرابورس ایران، یادآور می‌شود که با توجه به شمول ماده ۱۴۱ لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت (عدم رعایت از آن خارج شوید). محدوده ماده ۱۴۱ لایحه قانونی اصلاح بخشی از قانون تجارت در مهلت تعیین شده توسط سازمان ثبت) اوراق بهادار ناشر از فهرست اوراق بهادار پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار ایران حذف شد.

حالا چه خواهد شد؟

قابل ذکر است که معاملات بانک دی قبل از حذف پذیرش در بازار دوم فرابورس تسویه می شد. حال با این حذف پذیرش، انتظار می رود بانک دی به بازار پایه منتقل شود و باید دید این نماد در کدام بازار پایه بازگشایی می شود. با توجه به مثال قمرگ، بازگشایی احتمالا کمی بیشتر طول می کشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا