فرهنگ و هنر

سهامداران بخوانند/ چرا سود سهام عدالت برای این افراد واریز نشده است؟

وزیر اقتصاد با بیان اینکه هنوز ۲۰ هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت واریز نشده است، گفت: سازمان بورس با شرکت هایی که به تعهدات خود عمل نکرده اند برخورد قانونی می کند.


ایران تحلیلی –

آخر آذر ماه سال گذشته بود که مرحله اول عملکرد مربوط به سال مالی ۱۴۰۱ شرکت ها به حساب سهامداران واریز شد، مرحله دوم سود سهام عدالت در ۳ اسفند واریز شد؛ بر اساس اعلام سازمان بورس، در مرحله دوم، صاحبان سبد سهام ۴۹۲ هزار تومانی مبلغ ۴۴۶ هزار تومان، ۵۳۲ هزار تومان ۴۸۲ هزار تومان و یک میلیون تومان ۹۰۶ هزار تومان دریافت کردند.

مهر وی در گزارشی نوشت: در این بین به دلیل عدم صداقت برخی از شرکت ها، واریز این سود در دو مرحله انجام نشد و به مرحله سوم کشیده شد. در این راستا ۲۸ فروردین ماه مجید عشقی، رئیس سازمان اعلام کرد که “یک سری اتفاقات رخ داد که باعث شد برخی شرکت ها تخلف کنند و نتوانند سود سهام عدالت را پرداخت کنند، اکثر این شرکت ها با کمبود نقدینگی مواجه هستند، همچنین توصیه کردیم که سهام عدالت پرداخت شود. باید پرداخت شود خرداد ما می توانیم این سودها را جمع آوری کنیم و سود سهام باقی مانده را پرداخت کنیم. البته زمان دقیق آن را شورای عالی بورس باید تعیین کند.

با توجه به اینکه این سود هنوز واریز نشده است، سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در این خصوص اعلام کرد که «با شرکت هایی که سود سهام عدالت پرداخت نکرده اند برخورد قانونی خواهد شد».

خاندوزی توضیح داد: سود سهام عدالت در سال ۱۴۰۱ اسفند در سال ۱۴۰۲ واریز شده اما مقدار کمی نیز باقی مانده است که حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان است و عمدتاً سه رده فولاد، پالایش و پتروشیمی به وظایف خود در پرداخت سود عمل نکرده اند.

وی گفت: سازمان بورس با شرکت هایی که به تعهدات خود عمل نکرده اند برخورد قانونی خواهد کرد. زیرا موضوع سهام عدالت احقاق حقوق سهامداران خرد است. امیدواریم این موضوع تا پایان دولت سیزدهم حل شود.




آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه رای موافق و رای مخالف

ارسال برای دیگران:

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا