بانک و بیمه

سهام بانک ملت فعلا از نرخ تورم عقب افتاد| سهام وبملت را بفروشیم یا منتظر سود باشیم؟

هادی بهرامی; بازار: بخش بانکی به دلیل ماهیت اعتباری خود و یکی از منابع اصلی گردش نقدینگی در اقتصاد کشور، یکی از مهم ترین بخش های اقتصاد کشور محسوب می شود، مانند بازار سهام که شرکت های نسبتاً بزرگی در آن حضور دارند. سهام باید قبل از خرید و فروش با استفاده از نمودارهای فنی بررسی و ارقام کلیدی اساسی بررسی شود. ارزش بازار بانک ملت در بورس ۱۵۱ هزار و ۹۴۰ میلیارد تومان است که در حال حاضر معادل ۴۳ میلیارد تومان ارزش معاملاتی است. این نشان می دهد که وب متال می تواند تاثیر زیادی بر شاخص صنعت بانکداری داشته باشد. پیش از این به تحلیل تکنیکال بنیادی و بلندمدت سهام این بانک پرداختیم و در زیر به بررسی تحلیل تکنیکال کوتاه مدت این سهام می پردازیم تا سرمایه گذاران با آگاهی بیشتر به خرید و فروش بپردازند.

تاریخچه اکشن قیمت
قیمت سهام Webmelet در آبان در ماه ۱۴۰۲ همزمان با رشد بورس توانست با رشد ۲۱۴ درصدی از ۸۶ تومان به ۲۷۰ تومان برسد که پس از ایجاد سقف تاریخی در این محدوده مشمول اصلاح ۲۳.۵ درصدی شد. که در حال حاضر حمایت کوتاه مدت ۲۱۵ تومانی را ارائه می کند، در محدوده ۲۰۷ تومان قرار دارد و در ۱۱ ماه گذشته دچار آسیب و نوسان در محدوده ای شده است.

۱- بازده یک ساله: منفی ۲۳.۵%
۲- بازده سه ساله: مثبت ۱۷۵%
۳- بازده پنج ساله: مثبت ۱۲۰۰%

تحلیل فنی قیمت
همانطور که قبلا اشاره شد، قیمت حمایت کوتاه ۲۱۵ تومان کاهش یافته و در صورت ادامه روند نزولی می تواند به کف ثابت ۱۸۰ تومان نیز برسد. اما در صورت حفظ می تواند تا اهداف ۲۷۰ و ۴۰۰ تومانی رشد کند. در غیر این صورت، اگر حمایت ۱۸۰ تومانی در صورت جو منفی بازار از بین برود، نزول عمیق تر خواهد بود. در این صورت توصیه می شود سهام خود را بفروشید و در بازارهای دیگر سرمایه گذاری کنید تا بیش از این فرصت ها را از دست ندهید. نگذارید سرمایه شما با این تورم بخوابد! با این حال، قیمت می تواند حمایت از دست رفته ۲۱۵ تومان را دوباره به دست آورد و با عبور از ۲۷۰ تومان، هدف میان مدت ۴۰۰ تومان در دسترس خواهد بود.

خلاصه پیش بینی ها
۱- برآورد بازده: ۹۲ درصد
۲- ارزیابی ریسک: ۱۵%
۳- زمین اثبات شده: ۱۸۰ تومان
۴- حساسیت به تورم: نسبتاً کم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا