فرهنگ و هنر

سهام سلیم به فرابورس معرفی شد


افق میهن –

امیر چیراگلی نماینده مدیرعامل ایران خودرو در نشست خبری ویژه معرفی شرکت سرمایه گذاری سلیم که در بورس ایران برگزار شد، سیاست گروه صنعتی ایران خودرو را وارد کردن شرکت های زیرمجموعه به بازار عنوان کرد. بازار سرمایه گفت: بیش از ۶۰ شرکت غیربورسی در زیرمجموعه ایران خودرو وجود دارد که هدف ما عرضه اولیه ۱۹ شرکت و به منظور تجمیع سهامداران واقعی آن (کارکنان گروه صنعتی ایران خودرو) است. ) ویژه و در اولویت مدیریت ارشد گروه صنعتی ایران خودرو قرار گرفت.

وی با اشاره به ترکیب سبد سرمایه گذاری سلیم به اهمیت سلیم در شرکت های موجود در پرتفوی آن اشاره کرد و گفت: شرکت های این مجموعه در زنجیره ارزش گروه صنعتی ایران خودرو از اهمیت بالایی برخوردار هستند که این امر توجه را دوچندان می کند. سرمایه گذاری سلیم».

به گزارش چراغعلی، فضای کسب و کار صنعت خودرو در ۱۰ سال اخیر نشان می دهد که اکثر شرکت های این صنعت در شرایط خوبی نیستند، اما با مدیریت خوب و حمایت ایران خودرو علاوه بر سودآوری و افزایش سودآوری. ثروت، پروژه های خوبی در زمینه داخلی سازی برخی محصولات در گروه سلیم انجام شده است. است.

نماینده مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به اینکه شرکت سرمایه گذاری سلیم دارای سه حوزه اصلی فعالیت است، تصریح کرد: این حوزه ها شامل مالکیت شرکتی، سرمایه گذاری در سهام و سرمایه گذاری در سایر دارایی های مالی است.

وی ضمن اعلام برنامه های گروه صنعتی ایران خودرو برای حمایت از سهام سلیم پس از بازگشایی، به رویکرد این گروه در توسعه محصولات زیرمجموعه سلیم نیز اشاره کرد.

چراغعلی خاطرنشان کرد: مقایسه شرکت سلیم با سایر شرکت های گروه ایران خودرو از نظر سودآوری نشان می دهد که این شرکت دارای بالاترین نسبت سود و بازدهی بالایی است.

در ادامه عرفان معماریان مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سلیم به بررسی تاریخچه این شرکت پرداخت و گفت: سلیم در سال ۱۳۹۲ به ثبت و تاسیس و در سال ۱۳۹۷ به عنوان موسسه مالی در سازمان بورس به ثبت رسید و پذیرفته و در بورس اوراق بهادار پذیرفته شد. سال گذشته

وی یادآور شد: دو شرکت زیر مجموعه هلدینگ اصلی سلیم پذیرفته شده و در بورس پذیرفته شده اند که یکی از این شرکت ها شرکت گهر فام با نماد شفام است. فروردین این ماه راه اندازی شد.

معماریان افزود: دومین شرکتی که عرضه می شود سرمایه گذاری سلیم است که حوزه فعالیت آن سرمایه گذاری در سهام و ساخت قطعات خودرو است.

وی بیان کرد: بر اساس بهای تمام شده در پایان سال مالی ۱۴۰۲ ارزش شرکت سرمایه گذاری سلیم ۲۴۵۰ میلیارد تومان بوده است. همچنین ارزش بازار بر اساس قیمت روز افتتاحیه حدود ۳۵۰۰ میلیارد تومان است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سلیم با اشاره به وضعیت مالی این شرکت خاطرنشان کرد: کارایی و عملکرد سلیم نشان می دهد که سود خالص شرکت در سال گذشته ۸۰۴ میلیارد تومان بوده که معادل ۲۵۷ تومان به ازای هر سهم بوده است.

وی با بیان اینکه شرکت های زیرمجموعه این گروه ایمن خودرو شرق، گوهر فام، ترنیان سهم و خند ثابت خراسان هستند، گفت: ایمن خودرو شرق یک شرکت سرمایه گذاری ۱۰۰ درصد سلیم است. همچنین ۷۵ درصد گوهر فام، ۱۰۰ درصد ترنیان سهم و ۲۰ درصد قند ثابت خراسان متعلق به سلیم است.

به گفته معماران، بهینه سازی سبد بورس، پذیرش شرکت های غیر بورسی در فرابورس، انجام اصلاحات ساختاری در شرکت های تابعه از طریق افزایش سرمایه و افزایش سرمایه از محل سود انباشته از برنامه های آتی شرکت است.

میشم بلگوریان نماینده ارزیاب صندوق سرمایه گذاری ویژه امید لوتوس پارسیان بازارداری نیز در این جلسه به تشریح جزئیات ارزش گذاری سرمایه گذاری سلیم پرداخت و گفت: ترکیب سبد این گروه نشان می دهد که ۴۳ درصد خودروها، ۲۸ درصد شیمیایی. محصولات، ۱۵ درصد سرمایه گذاری، ۱۲ درصد شکر و شکر و دو درصد سایر صنایع.

وی افزود: گزارش ارزش گذاری مربوط به ۲۶ اردیبهشت ماه سال جاری و یک روز پس از عرضه اولیه گهر فام است که بر این اساس ارزش روزانه پرتفوی این شرکت حدود ۲۶۲۰ میلیارد تومان است. ارزش گذاری شرکت های ایمن خودرو و ترنیان سهم نیز در این فرآیند انجام شده است.

بلگوریان خاطرنشان کرد: روش های ارزش گذاری سهام این مجموعه با مدل جریان نقدی بدون حقوق صاحبان سهام، مدل تنزیل سود و مدل نسبی با استفاده از نسبت P/E انجام می شود.

وی تصریح کرد: ارزش پرتفوی غیر بورسی سلیم ۲۵۵۰ میلیارد تومان است و در نهایت ارزش خالص دارایی های سلیم ۴۹۹۰ میلیارد تومان و هر سهم ۱۵۹۶ تومان برآورد شده است که بر اساس روال ارزیابی شرکت های سرمایه گذاری، قیمت بازگشایی می شود. ضریب ارزش خالص دارایی ها است. و برای سلیم این ضریب معادل ۷۰ درصد در نظر گرفته شده و بنابراین ارزش کل شرکت در روز افتتاحیه معادل ۳۴۹۳ میلیارد تومان و هر سهم ۱۱۱۷ تومان برآورد شده است.




آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه رای موافق و رای مخالف

ارسال برای دیگران:

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا