فرهنگ و هنر

سهام عدالت قابل فروش می‌شود؟

بر اساس برنامه ریزی انجام شده در وزارت اقتصاد با مصوبه دولت، امسال مدیریت شرکت های سهامی استانی به طور کامل به بخش غیردولتی واگذار می شود.


ایران تحلیل –

چندی پیش رئیس سازمان بورس درباره تعیین تکلیف نمادهای استانی سهام عدالت، مقرر شد همزمان با برگزاری مجامع شرکت های مذکور در ۳۱ استان کشور، بازگشایی شود. از نمادهای شرکت ها به تدریج انجام می شود و فروش انجام می شود، در حال حاضر طرحی برای فروش سهام عدالت در دستور کار نیست. در همین راستا، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس اعلام کرده بود که شورای عالی بورس تصمیمی در خصوص بازگشایی نمادهای شرکت های استانی نگرفته است و در گام نخست، مجامع عمومی این شرکت ها باید برگزار شود.

آخرین بار در سال ۱۴۰۰ و در دولت دوازدهم موضوع تعیین تکلیف هیات مدیره شرکت های سهامی خاص ۳۱ استان در دستور کار قرار گرفت اما به دلیل وجود برخی ابهامات از جمله حضور بازنشستگان دولت در هیات مدیره. از این شرکت ها، موضوع مسکوت ماند.

اما اکنون در راستای تحقق شعار سال و حضور اقشار مختلف مردم در مدیریت موسسات اقتصادی، وزیر اقتصاد از کناره گیری کامل دولت از مدیریت شرکت های سهامی استانی خبر داده است. را

بر اساس اعلام وزیر اقتصاد، تا پایان سال جاری هیات مدیره تمامی شرکت های سهامی استانی به مردم واگذار می شود و دولت و وزارت اقتصاد از این حوزه مدیریتی خارج می شوند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا