اخبار بورس

سهام فولاد | خبرهای خوش برای افزایش سرمایه ها

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامهمایش آنلاین پرسش و پاسخ سهامداران و مدیران شرکت ذوب آهن اصفهان در ۲۴ خرداد بهمن در سال ۱۴۰۲ اتفاق افتاد. در این همایش به سوالات مربوط به افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی و سود انباشته، انتقال آب خلیج فارس و نیروگاه خورشیدی و … پاسخ داده شد.

ضخامت خط نورد گرم ۲ و خط نورد سرد ۲ چقدر است؟ ضخامت خط نورد گرم ۲ ۱.۵-۲۵mm و عرض ورق ۸۰۰-۲۱۰۰ می باشد.این رول سبد کاملی از فولادهای دو فاز مانند مخازن نفت و گاز، کشتی سازی و خودروسازی، لوازم خانگی، گالوانیزه می باشد. فولاد و فولاد عملیات حرارتی ….

تامین منابع معدنی این شرکت به ویژه کنسانتره سنگ آهن شرکت با کمبود مواجه است. در گذشته بیش از نیمی از کنسانتره خریداری شده توسط معدن صنعتی چادرملو تامین می شد طرح تامین کنسانتره؟ تا به امروز تقریبا ۵۰ درصد کنسانتره مورد نیاز ما از معدن چادرملو تامین شده است و تعداد آن رو به کاهش است، اما چادرملو در حال کاوش در مناطقی در استان یزد، ناهنجاری D19، قبل از برداشت باطله است و طبق گزارش ها این موضوع به سرعت در حال پیشرفت است. در سال آینده به نتیجه برسد و قراردادهای بلندمدتی در منطقه و فراتر از آن منعقد شود و انتظار می رود پاسخگوی نیازهای شرکت باشد. البته ما به همین بسنده نکردیم، اکتشافات کوچک و بزرگ را اکتشاف کردیم و ذخیره ۳۰ میلیون تنی به دست آوردیم و در مورد استخراج ذخایر معدنی نیز حدود ۵۰ میلیون تن استخراج کردیم و ۴ تا ۵ میلیون تن ذخیره جدید را پیش بینی کردیم. قراردادها .

در مورد نیروگاه خورشیدی بیشتر توضیح می دهید؟ در این قرارداد برای تکمیل پست ۴۰۰ کیلوولتی ۳۰ ماه مدت زمان ساخت نیروگاه در نظر گرفته شده است، عمر عملیاتی نیروگاه ۲۵ سال، قیمت خرید تضمینی برق حدود ۶.۹ سنت و این نیروگاه در واقع خودکفا است.

آیا شرکت برنامه ای برای افزایش سرمایه از طریق تجدید ارزیابی دارایی ها دارد؟ ابتدا کار روی ملک انجام و برآورد می شود سپس موضوع با هیئت مدیره مطرح می شود. در صورت توافق در فاز اول بحث ارزیابی مجدد ملک را جلو می بریم. در مرحله بعد سرمایه گذاری ها را بررسی کرده و به هیئت مدیره ارائه می کنیم. اگر موافقت کنیم ابتدا زمین و سپس سرمایه گذاری ها را پیش می بریم. مساحت این کارخانه ۳۵ کیلومتر مربع و زمین متعلق به شرکت بیش از ۴۶ کیلومتر مربع است.

فاصله تامین آب این شرکت با خلیج فارس چقدر است؟برای تکمیل سریعتر این پروژه، آن را به دو قسمت تقسیم کرده ایم. فاز اجرایی قطعه اصفهان – سیرجان که هزینه های این قطعه کمتر است و آب با شیب عملا حمل می شود و در عین حال پیگیر بحث نمک زدایی هستیم و فاز دوم کریدور و خط لوله بحث با دریای عمان و البته ادامه این پروژه خواهد بود. ۵ سال است که امیدواریم بهار آینده شاهد آب دریا در اصفهان باشیم.

تعهد این شرکت برای انتقال آب از خلیج فارس چیست؟ تعهد شرکت سهامی عام ما این است که تقریباً ۴۵ درصد از سهام را در اختیار داریم.

آیا قرار است در بهار ۱۴۰۳ صفحه سرد خود را تعمیر کنید؟ از سال ۱۴۰۲ سه فاز اورهال را برنامه ریزی کرده ایم که دو فاز آن به اتمام رسیده و فاز دیگری نیز برای چند روز در سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ انجام می شود.

چرا افزایش سرمایه از محل سود ترازنامه ۳۵ درصد انجام نشد؟ ما دو مرحله پیش رو داشتیم، اول مجوز را از سازمان خصوصی سازی گرفتیم و بعد از سازمان بورس مجوز گرفتیم که تا دوشنبه می گیریم و بعد از آن در اسرع وقت احتمالاً هفته اول مجوز. اسفند جلسه ای خواهیم داشت.

فویل کنفرانس فولاد ۱۴۰۲

برای مشاهده فیلم کنفرانس اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا