اخبار بورس

سهام مارون | تصمیم شرکت برای عرضه پتروشیمی لاله و افزایش سرمایه چیست؟

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامدر تاریخ ۷ آذر ۱۴۰۲ نشست پرسش و پاسخ آنلاین سهامداران و مدیران پتروشیمی مارون با حضور نمایندگانی از شرکت بورس فربور و سازمان بورس برگزار شد. در این همایش به سوالاتی در مورد مراقبت های اولیه، افزایش سرمایه و مالیات های پرداختی پاسخ داده شد:

آیا شرکت برنامه ای برای افزایش سرمایه از طریق تجدید ارزیابی دارایی ها و سرمایه گذاری های بلندمدت دارد؟ با توجه به سرمایه گذاری ها و سایر موارد انجام شده و تغییر ساختار مالی شرکت، شرکت دارای طرح افزایش سرمایه می باشد. به هر حال مکان مورد نظر بین هیئت مدیره مطرح می شود و سهامداران عمده شرکت پیگیری می شوند و در صورت توافق به آنها اعلام می شود که از کجا آمده است.

آیا قصد دارید پتروشیمی لاله را در بورس عرضه کنید؟ با توجه به وجود سهامداران دیگری در پتروشیمی لاله که طبق اساسنامه شرکت منوط به تایید کلیه سهامداران می باشد. هیچ مانعی از سوی پتروشیمی مارون وجود ندارد.

پروژه جمع آوری گازهای فلر از مناطق نفت خیز جنوب چقدر پیشرفت داشته و در حال حاضر در چه وضعیتی است؟ این پروژه تا حدودی نگرانی های شرکت را در مورد تامین خوراک کاهش می دهد و شرایط تقریبا مساعدی را ارائه می دهد. این پروژه بیش از ۵۰ تا ۶۰ درصد پیشرفت داشته و فاز اول آن ۸۰ درصد و فاز دوم ۵۰ درصد است و کل پروژه تا پایان سال ۱۴۰۴ به بهره برداری می رسد.

به چه دلیل شرکت مالیات پرداخت می کند و چرا در صورت سود و زیان ثبت نمی شود؟ پرداخت‌های ناشی از مالیات عملکرد سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ متعلق به شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر طبق بند ب ماده ۱۵۹ مشمول تمدید معافیت مالیاتی از ۱۰ سال به ۲۰ سال می‌شود. که این موضوع در دیوان عدالت اداری، مجلس و شورای نگهبان مطرح شود. اگر پارلمان اجازه استفاده از شرکت‌هایی را که فقط در مناطق کمتر توسعه‌یافته قرار دارند را صادر کند، نظر سازمان مالیاتی حفظ می‌شود. در غیر این صورت نظر شرکت پذیرفته خواهد شد. بنابراین برای جلوگیری از جریمه احتمالی ناشی از مقررات نهایی مالیات، مبالغ به صورت سپرده واریز و به دلیل بلاتکلیفی مجلس و کارشناسان در حساب سود و زیان منظور نشد. نظر کمیته های مالیاتی

اگر مایل به مشاهده کامل سوال و پاسخ هستید، روی لینک زیر کلیک کنید

فایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا