اقتصاد جهان

سهام مایکروسافت سقوط کرد – افق میهن

به گزارش خبرگزاری افق میهن، پس از اینکه این شرکت آمریکایی درآمد کمتری از بخش ابری خود را در سه ماهه چهارم سال مالی ۲۰۲۴ گزارش داد، سهام مایکروسافت در معاملات پس از ساعت کاری روز سه‌شنبه نزدیک به ۷ درصد سقوط کرد.

درآمد بخش Smart Cloud مایکروسافت که شامل سرویس های ابری عمومی در پلتفرم Azure می شود، در سه ماه منتهی به ۳۰ ژوئن ۱۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت و به ۲۸.۵ میلیارد دلار رسید که از برآوردهای ۲۸.۶ میلیارد دلاری تحلیلگران عقب بود.

تحلیلگران صنعت می گویند که اعداد کمتر از حد انتظار رشد درآمد برای خدمات ابری مایکروسافت نشان می دهد که “Azure ممکن است پتانسیل رشد محدودی در کوتاه مدت داشته باشد.”

توماس مونتیرو، تحلیلگر ارشد Investing.com تاکید کرد که بدون درآمد قابل توجه از Azure، مایکروسافت در توانایی خود برای سرمایه گذاری و رشد در همه زمینه ها، به ویژه در فناوری های جدید مانند هوش مصنوعی، محدود خواهد بود.

آقای مونتیرو به The National گفت: “بدون افزایش قابل توجه درآمد از Azure، مایکروسافت، علیرغم ارائه بهترین محصول و تنوع بی نظیر درآمد، هنوز نمی تواند به اندازه کافی سریع رشد کند تا سرمایه مورد نیاز برای رشد در همه زمینه ها، از جمله هوش مصنوعی را تولید کند. مورد نیاز است.»

وی افزود: این موضوع با توجه به فشار فعلی بر حاشیه سود شرکت که منجر به توقف رشد تعداد کارکنان و محدود کردن سرمایه گذاری فقط در استعدادهای درخشان می شود، اهمیت بیشتری پیدا می کند.

بر اساس این گزارش، درآمد حاصل از Azure و سایر بخش‌های سرویس‌های ابری که مایکروسافت به دلار گزارش نمی‌کند، حدود ۲۹ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا