اخبار بورس

سهام نوری | برنامه شرکت برای افزایش سرمایه و خرید پتروشیمی اروند چیست؟

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامدر ۲۷ آذر ۱۴۰۲ جلسه پرسش و پاسخ سهامداران و مدیران پتروشیمی نوری برگزار شد. در این همایش به سوالات مهم پتروشیمی اروند و افزایش سرمایه و همچنین پیش بینی تولید و نرخ ارز پاسخ داده شد:

در مورد خرید و سرمایه گذاری در پتروشیمی اروند توضیح می دهید؟ از آنجایی که حاشیه سود محصولات معطر کم است، برای ایجاد حاشیه مطمئن، سرمایه گذاری در سایر شرکت های سودآور مورد توجه قرار گرفت. خرید پتروشیمی ها نیز در همین راستا بوده و خرید پتروشیمی اروند حدود ۴۵ تا ۵۰ درصد حاشیه سود را نشان می دهد. پیش بینی می شود در سال ۱۴۰۲ تقریباً ۱.۸ تا ۲ درصد سود حاصل از ۲۰ درصد سهام پتروشیمی اروند به پتروشیمی نوری برسد. ضمناً در صورت مساعد بودن شرایط، امکان خرید سهام اضافی پتروشیمی اروند و یا سرمایه گذاری در سایر شرکت ها وجود دارد. بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی پتروشیمی اروند، پروژه ۳۰۰ هزار تنی پی وی سی اروند نیز در مرحله عقد قرارداد است.

پیش بینی تناژ تولید این شرکت در سال جاری و سال های آینده چگونه است؟ از آنجایی که شرکت در سال های اخیر بیش از ظرفیت اسمی تولید کرده است و با توجه به تعمیرات اساسی انجام شده در ماه گذشته، تناژ تولید را می توان به صورت ماهانه بر اساس ظرفیت نامی شرکت و عملکرد واقعی در گزارش های شرکت پیش بینی کرد. در وب سایت کدال منتشر شده نشان داده شده است.

نرخ هزینه اضافی که شرکت دریافت می کند چقدر است؟ شرکت چگونه این نرخ های سود را برای سال آینده پیش بینی می کند؟ بر اساس فاکتورهای دریافتی از شرکت انرژی خلیج فارس مبین افزایش تعرفه برق توسط شرکت مذکور و خلیج فارس انرژی فجر در حال پیگیری است اما در این مرحله تعرفه سال آینده مشخص نیست.

برنامه افزایش سرمایه شرکت چیست؟ با توجه به پایین بودن سود انباشته شرکت، در حال حاضر امکان افزایش سرمایه از این نقطه وجود ندارد. حتی سهامدار عمده ای که هنوز چنین تصمیمی نگرفته است می تواند بر اساس مکان و شرایط فعلی در مورد افزایش سرمایه تصمیم گیری کند. علاوه بر این، در نتیجه تجدید ارزیابی امسال هیچ افزایش سرمایه ای برای شرکت در نظر گرفته نشده است.

نرخ فعلی ارز شرکت چقدر است؟ حدود ۳۷۵۰۰ تومان

دلیل فاش نشدن سرعت تغذیه اپتیکال چیست؟ بر اساس ابلاغیه وزیر محترم نفت، قیمت خوراک اعلام شده اما بین اداره کنترل صادرات و معاونت برنامه ریزی کشور اختلاف نظر وجود دارد و این اختلاف نظر باعث عدم اعلام قیمت شده است.

اگر مایل به مشاهده کامل سوال و پاسخ هستید، روی لینک زیر کلیک کنید

فایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا