اخبار بورس

سهام نوزادان ۱۴۰۲ چه شد؟

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامدر ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ قانون حمایت از خانواده و جوانان به تصویب رسید. در بند ۱۱ این قانون آمده است:

این قانون برای نوزادانی که بین سال های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ متولد شده اند در نظر گرفته شده است. اما از زمانی که این قانون در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ تصویب شد، نوزادان متولد ۱۴۰۰ از این آیین نامه بهره مند نشدند، در حالی که متولدین ۱۴۰۱ می توانستند سهام خود را دریافت کنند.

بر اساس این قانون از سال ۱۴۰۱ به ازای هر تولد یک فرزند، یک و نیم میلیون تومان سهام برای نوزادان ذخیره می شد و این سهام تنها برای خرید سهام در صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس به نام کودک اختصاص می یافت. .

در این زمینه سید احسان خانوادهوزیر اقتصاد و دارایی در گفت وگویی با بیان اینکه این سهام سرمایه گذاری ارزشمندی برای آینده زندگی نوزاد خواهد بود، گفت: انتخاب صندوق های سهام به والدین واگذار شده است، بیش از ۱۰۴ صندوق سهام در پرتفوی داریم. بازار سرمایه که در این انتقال ۳۵ وجوه می تواند توسط والدین انتخاب شود. والدین می توانند ۳ جعبه برای فرزندان خود انتخاب کنند

وی تاکید کرد: سود این اوراق نیز به حساب واریز می شود و پیش بینی می شود در پایان سود سالانه سهام واگذار شده و افزایش قیمت آنها ذخیره شود. ۲۴ ساله با سرمایه اولیه مطلوب به فعالیت خود در بورس ادامه دهد.

سهام نوزادان ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲ چه شد؟

ذبیح الله سلمانی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد طی مصاحبه ای در مرداد ماه امسال گفت: قانون حمایت از خانواده و جوانان در آبان ماه ۱۴۰۰ تصویب شد و چون در نیمه دوم سال بود. ، بودجه ای برای آن در نظر گرفته نشد. به همین دلیل طی نامه ای از معاون اول رئیس جمهور درخواست منابع کردیم. میزان منابع درخواستی برای سال ۱۴۰۰ حدود یک میلیارد تومان و برای سال ۱۴۰۲ حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان است. معاون اول رئیس جمهور همچنین از تامین منابع لازم به رئیس برنامه و بودجه خبر داد.

سلمانی ادامه داد: پس از تکمیل ثبت نام متولدین ۱۴۰۱ و استفاده از منابع، ثبت نام متولدین ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲ آغاز خواهد شد.

بنابراین متولدین ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲ همچنان باید منتظر شناسایی باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا