اخبار بورس

سهام پارس | برنامه شرکت برای اورهال و طرح پتروشیمی آریاساسول چیست؟

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامدر تاریخ ۷ آذر ۱۴۰۲ کنفرانس الکترونیکی آنلاین با پرسش و پاسخ سهامداران و مدیران شرکت پتروشیمی پارس برگزار شد. در این همایش به سوالاتی در مورد نرخ فروش LPG و نوسازی قطعات شرکت و همچنین افزایش هزینه انرژی پاسخ داده شد:

آخرین نرخ های فروش LPG این شرکت بر اساس قیمت دفتر توسعه، با قیمت های منتشر شده در پلت متفاوت است. لطفا علت را توضیح دهید. (میانگین قیمت گاز مایع در دفتر توسعه آبان (کدام ماه ۵۸۰ دلار بود در حالی که نرخ فروش LPG شرکت به طور متوسط ​​۶۵۳ دلار بود)؟ قیمت فروش LPG شرکت پتروشیمی پارس مطابق با قیمت های بازار جهانی و بر اساس شرایط فروش FOB و CFR بله، اما دفتر توسعه صنایع پایین دستی می گوید فقط فوب خلیج فارس خواهد بود. بر این اساس قیمت فروش محصولات LPG شرکت پتروشیمی پارس با قیمت های اعلامی دفتر توسعه صنایع پایین دستی متفاوت است.

تعمیرات اساسی واحدهای مونومر اتیلن بنزن و استایرن چقدر است؟ برنامه شرکت برای کوتاه کردن برنامه تعمیرات اساسی این واحد چیست؟ طبق پیش نویس برنامه تولید پتروشیمی ها معمولاً برای ۳۳۰ روز کاری در سال و برنامه تولید کارخانه های EBSM برای ۳۴۲ روز کاری در سال طراحی می شود. و البته حدود ۲۵ روز تعمیرات اساسی سالانه برای ظرفیت ۶۰۰۰۰۰ تن در سال در طراحی گنجانده شده است.
همچنین یک کاتالیزور دی یون هیدروژن اصلی واحد مونومر استایرن دارای طول عمر تقریبی سه سال است و تقریباً هر ۳۶ ماه یکبار باید تعویض شود. آنچه طبق برنامه انجام می شود؛ بنابراین کارخانه استایرن هر ۳۶ ماه یکبار برای تعویض کاتالیزورها از مدار خارج می شود. علاوه بر این، ممکن است بخشی از تعمیرات اضطراری واحد به دلیل مسائلی که خارج از کنترل شرکت است، از کار افتاده باشد، مانند: به عنوان مثال، مسائل مربوط به تامین برق، مسائل تجهیزات، و غیره. برنامه ریزی برای توسعه سناریوهای کنترل عملیاتی برای مقابله با شرایط اضطراری و خطرات ناخواسته به حداقل کاهش یافته است.

طرح احداث پتروشیمی پلی اتیلن آریا ساسول در چه مرحله ای است؟ این طرح تا کجا ادامه دارد؟ برآورد هزینه های پروژه چقدر است؟ این طرح تقریبا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی از اکتبر ۱۴۰۱، برنامه بازنگری شد و ۴۰ ماه برای شروع پروژه اضافه شد. با این حال سعی داریم از راهکارهای مختلفی برای سرعت بخشیدن به ساخت و ساز استفاده کنیم.

دلیل رشد شدید هزینه های انرژی شرکت در ۶ ماهه اول امسال چیست؟ چرا این شرکت برخلاف سایر شرکت های پتروشیمی، بیش از ذخیره مورد نیاز (در حد افزایش ۱۰۰ درصدی عوارض آب و برق) را در صورت های مالی نیمه اول سال خود لحاظ کرده است؟ دلیل اصلی رشد شدید هزینه های انرژی شرکت در ۶ ماهه اول سال می باشد افزایش هزینه های سوخت از هر تن ۱۴۰۰ تومان به ۲۰۰۰ تومان و امسال به ۴۰۰۰ تومان.
با توجه به ذخیره در نظر گرفته شده برای استفاده در دفاتر مالی، از آنجایی که نرخ بازنشستگی برای سال ۱۴۰۰ است، این نرخ ممکن است برای سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ افزایش یابد. بنابراین با رعایت اصل احتیاط، ذخیره کافی برای پوشش ریسک ناشی از افزایش مزایا تعیین و به عنوان اندوخته ثبت شد.

اگر مایل به مشاهده کامل سوال و پاسخ هستید، روی لینک زیر کلیک کنید

فایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا