اقتصاد جهان

سهام کامرزبانک آلمان و یونی کردیت ایتالیا سقوط کرد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، اعلام دولت آلمان مبنی بر حفظ موقت ۱۲ درصد سهام خود در Commerzbank در روز دوشنبه، سهام این بانک آلمانی و Unicredit ایتالیا را تحت تأثیر قرار داد و منجر به ادغام با این بانک آلمانی شد. این منجر به کاهش ارزش شد.

در این گزارش آمده است که تصمیم دولت فدرال احتمال ادغام دو بانک بزرگ اروپا را کاهش داده است.

آژانس مالی آلمان اواخر روز جمعه اعلام کرد که فروش سهام Commerzbank را برای مدتی متوقف خواهد کرد و استراتژی این بانک “در راستای استقلال” است. با انجام این کار، روشن کرد که از تصرف کشور توسط وام دهنده ایتالیایی، دومین وام دهنده بزرگ، حمایت نمی کند.

اقدام UniCredit بلندپروازانه ترین تلاش برای ادغام بانک های اروپایی است، اما این شرکت در آستانه انتخابات فدرال آلمان با موانع سیاسی قابل توجهی روبرو شد.

Commerzbank در معاملات روز دوشنبه فرانکفورت ۵ درصد سقوط کرد، در حالی که UniCredit در میلان ۱.۶ درصد سقوط کرد.

سهام Commerzbank از ۱۱ سپتامبر، زمانی که UniCredit اعلام کرد که ۹ درصد از سهام Commerzbank را خریداری کرده و برای ادغام با آن ابراز علاقه کرده است، حدود ۲۴ درصد افزایش یافته است. سهام UniCredit نیز رشد ۵ درصدی را ثبت کرد.

برخی تحلیلگران گفتند که اعلام Finanzagentur، یکی از شاخه های وزارت دارایی آلمان، به این معنی است که UniCredit اکنون بعید است که به این زودی ها پیشنهاد خرید را ارائه دهد.

تصاحب ناگهانی Commerzbank توسط UniCredit برلین را غافلگیر کرد و با مقاومت اتحادیه ها مواجه شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا