اخبار بورس

سهام کرماشا | برنامه شرکت برای افزایش سرمایه ها چیست؟

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامهمایش پرسش و پاسخ سهامداران و مدیران شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه در ۱۳ دی در سال ۱۴۰۲ اتفاق افتاد. در این همایش سوالاتی در خصوص سود سهامداران، افزایش سرمایه، اوره عرضه شده و پتروشیمی پردیس مطرح شد:

با توجه به تقسیم سود بالا در مجمع گذشته، در حالی که وجوه نقد شرکت صرف هزینه های پروژه شده و نقدی برای پرداخت سود سهام به سهامداران عمده باقی نمانده است، آیا شرکت برنامه ای برای افزایش سرمایه از محل نقدینگی ورودی و مطالبات سهامداران خواهد داشت؟ سود سهامداران حقیقی دارای کد سجام در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ از طریق سامانه سجام پرداخت شد و سهامدارانی که ثبت نام سجام نداشتند از ۲۴ تیر ۱۴۰۲ توسط خودشان برای سود به بانک تجارت مراجعه کردند. در خصوص سهامداران حقوقی نیز با توجه به اولویت بحث پروژه فاز ۲، مذاکرات لازم برای اخذ مهلت پرداخت سود و همچنین اخذ وام بانکی در دستور کار قرار دارد.

آیا مدیریت برنامه ای برای افزایش سرمایه از طریق تجدید ارزیابی دارایی ها دارد؟ با توجه به اینکه اکثر دارایی های شرکت قابل استهلاک است و هیچ گونه مبادلات مالی با شرکت های تاسیساتی مرکزی وجود ندارد و شرکت دارای واحد تاسیساتی مستقل است، تجدید ارزیابی و به روز رسانی دارایی های شرکت در دستور کار هیات مدیره قرار ندارد.

آیا پتروشیمی پردیس باید در طرح کریستال ملامین لحاظ شود؟ از آنجایی که شرکت پتروشیمی پردیس یکی از بزرگترین تولیدکنندگان اوره در کشور است و در این زمینه دارای صلاحیت است، با این شرکت برای مشارکت در این امر به توافق رسیده و در تلاش هستیم تا تاییدیه های لازم را در این زمینه کسب کنیم.

سهمیه اوره ای که این شرکت در سال جاری در اختیار جهاد کشاورزی قرار می دهد چقدر است؟ سهمیه اوره عرضه شده به شرکت پشتیبانی کشاورزی برای شرکت صنعت پتروشیمی کرمانشاه در سال ۱۴۰۲، ۱۹۶ هزار و ۸۵۶ تن است و این سهمیه هر سال در ابتدای سال به شرکت ها ابلاغ می شود.

اگر مایل به مشاهده کامل سوال و پاسخ هستید، روی لینک زیر کلیک کنید

فایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا