اخبار بورس

سهام کچاد | خبرهای مهم از افزایش سرمایه و عرضه اولیه و خرید سهام مهم

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامهمایش پرسش و پاسخ سهامداران و مدیران شرکت معدنی و صنعتی چادرملو ۳۱ اسفند آذر در ماه ۱۴۰۲ اتفاق افتاد. در این همایش به سوالات مهمی در زمینه افزایش سرمایه، تامین اولیه، نرخ مصرف برق و گاز، خرید سهام مهم و … پاسخ داده شد.

معافیت مالیاتی ماده ۱۳۲ تا چه سالی مشمول بخشهای تجاری است؟ (در خطوط جداگانه بیان کنید) فعالیت های تولیدی این شرکت در مناطق کمتر توسعه یافته است که علاوه بر معافیت از ماده «۱۳۲» م.م از شمول بند ب ماده ۱۵۹ قانون برنامه پنجم توسعه مستثنی است. لذا معافیت خطوط تولید این شرکت به شرح زیر است:
کنسانتره برای خطوط یک تا سه تکمیل شده است.
برای خط ۴ تمرکز تا پایان سال ۱۴۰۷ ادامه خواهد داشت.
برای خط ۵، تمرکز تا پایان سال ۱۴۱۱ ادامه یافت.
• هدف شرکت استفاده از معافیت های مالیاتی فوق برای کارخانه گندله می باشد.
• شرکت در حال اخذ مجوز بهره برداری برای تسهیلات بازیابی جهت بهره مندی از استثنائات فوق می باشد.
یک معافیت برای کارخانه تا پایان سال ۱۴۱۶ اعمال می شود.

در حال حاضر هزینه حمل هر تن بار به بندرعباس از طریق جاده و ریلی چقدر است؟ آخرین نرخ حمل و نقل جاده ای پرداخت شده آبان ماه، به مقصد بندرعباس مقدار هر تن حدود ۵۹۰۰۰۰ تومان است است.

آیا کچاد برنامه ای برای ارزیابی مجدد محل سرمایه گذاری یا پلان زمین دارد؟ تجدید ارزیابی دارایی ها مانند سرمایه گذاری ها و دارایی های ثابت با هماهنگی سهامداران عمده و متناسب با صرفه اقتصادی و تناسب شرکت مورد بررسی قرار می گیرد. این شرکت هم اکنون در حال برنامه ریزی افزایش سرمایه از محل مطالبات جاری سهامداران، دریافتی های نقدی و سود انباشته است.

برخی از شرکت های زیرمجموعه این شرکت مانند آهن و فولاد سرمد ابرکوه صلاحیت عرضه سهام در بازار سرمایه را دارند. آیا برنامه ای برای حضور خود در بازار دارید؟ با توجه به اینکه اکثر شرکت های سرمایه گذار در قالب شرکت های پروژه ای هستند، لذا در ارتباط با استفاده از ظرفیت ایجاد ظرفیت برای ایجاد شرکت های سهامی عام پروژه از جمله شرکت آهن و فولاد سرمد ابرکوه مربت در حال پیگیری است.

بر اساس صورت های مالی شش ماهه، کچاد در ماه های اخیر اقدام به خرید سهام شرکت های خارج از صنعت مانند شپنا، شتران، شستا و بجهورم کرده است. آیا قصد دارید از این کار برای ایجاد سبد سهام و ورود به صنایع دیگر استفاده کنید؟ آیا این سهام را به قصد نگهداری یا نوسان خریده اید؟ به نظر شما راندمان این صنایع از صنعت سنگ فلزی بیشتر است؟ طی سال ۱۳۹۸، سهام فوق به سبد سرمایه گذاری شرکت افزوده شد و طی دوره گزارش اکثر سهام ذکر شده در بالا در بازار سرمایه عرضه شد.

اگر مایل به مشاهده کامل سوال و پاسخ هستید، روی لینک زیر کلیک کنید

فایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا